AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.172

Motorvärmare

Visa användare
423
Pajala
E60 525ia M-Sport -04
Hej,

Har hört att det brukar vara dyrt/svårt att eftermontera motorvärmare på V8'orna ..
stämmer det ? ... går det att montera slangvärmare?

Någon som har prisuppgifter på det ?

Mvh
/Pajala

Hej! Jag monterade slangvärmare+kupeuttag på min 530i touring-94,dom gjorde det på bmw och det gick på 4000kr.Det funkar perfekt. Mhv Roger..
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
monterade själv på min 6:a där allt komplet gick på 1200 kr !
ca
67
catzon
BMW 528iA -97, E39
Om motorn är av aluminium så brukar det inte finnas någon frostplugg alls (enligt uppgift). Detta för att motorn utvidgar sig och det blir svårt att få tätt runt en doppvärmare. Istället används utanpåliggande blockvärmare på aluminiummotorer.
Har själv köpt och montera en sådan på min importare och det var inte svårt alls. Alla detaljer för monteringen följde med. Jag fick byta ut en plugg mot en annan där "klämman", som skall hålla fast blockvärmaren, skulle monteras.
En blockvärmare är dock dyrare än en doppvärmare. Du får räkna med att blockvärmare med anslutningssladd kostar runt/närmare 2000:- och då är inte kabelsatsen för ev kupevärmare inkluderad
micke0
Orginal m&k värmare till v8 kostar ca:7500:-
monterat ock klart på bmw.
Ganska svårt att montera själv i ock med att
det är en block värmare som sätts under insuget.
Jag monterade slang värmare, som var betydlgt
billigare ock enklare, ca:1500:-.
jobbet gör du lätt själv.
Ro
316
Rolf Ohlsson
X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line
Amazon 122s -66
635csi -82/83 Alpina B9
Renault Master 1 -88

Phiber: Går det att montera doppvärmare på en 6:a utan att ta bort grenröret? Det är väldans trångt. Jag har alla grejor hemma, men bävar för jobbet/arbetskostnaden för att lämna in den till en lokal verkstad.

Rolf
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

micke0 !

Var fick du tag i värmaren någonstans ? Vad är det för fabrikat på den ? Är i akut behov att montera en innan vintern är här !
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.