|
Sida 7 av 31
|
|
|---|---|
|
Visste väl att BMW V8 (Niklas) skulle komma till sans...trodde det var någon annan först :)) //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
Det som hänt med den här killen har hänt samma med min kompis och hans försäkring var IF.. Säger bara akta er.. När jag försäkrar mina bilar på morsan eller farsan säger jag till dem att det är min bil och att den står på dem och för dem går det bra samma när jag krockat bilen då har dem inte sagt något.. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 DAYTONA Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Min M3 MUGGELOROT Länk --------------------------------------------------------------------------------------------------------------- |
|
|
Wolv: Mina föräldrar är inte på jorden de är i himlen :-( (Men det kunde inte du veta) Men vad skulle jag göra: OM försäkringen gick upp från 9000 till 31000 efter det att jag köpt bilen.... Om mina föräldrar levat skulle jag inte använt dem.... Jag har faktiskt haft dyr mc när mamma levde o bodde på landet: Då valde jag att jobba extra + extra. När jag inte hade råd så sålde jag... Men jag säger återigen att det är de som ÅTAR sig att ta försäkringen som är den stora boven inte den unga som äger bilen. F-n någon gång måste man bli mogen (som förälder T.ex) BMW V8: En sak bör du förstå: våra bilar är extrema lyxbilar jämfört med "svenssons" och det är "svensson" som sitter o jobbar med premiesättning... Min kompis "copy" kom till jobbet med sin då nyinköpta bil: 520-89 vaaa hur har då råd med en BMW sa resten av kontoret....(reklamfolk!!)(20,000:-) välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
"Till er som tycker att premierna är för dyra, antingen prioriterar man om sitt liv eller så byter bil. Klart är väl ändå att i grunden måste de flesta människor göra rätt för sig. Livet består av orättvisor, alla kan icke ha råd med allt, i alla fall kanske inte just nu." I grunden skall alla göra rätt för sig, helt riktigt. När FB börjar med det kommer kanske dom flesta följer efter. (OT: Det påminner mig om ett debattprogram häromdagen där en politiker tyckte att moralen angående mygel och fusk måste bli bättre. Han tyckte man skulle börja längst ner i ledet, inte bland ledare på maktposter. Det säger ju allt.) Det där med att "omprioritera sitt liv" för att bolagen tar ut oskäliga summor tänker jag inte ens kommentera och om livet består av orättvisor är jag INTE en av dom som står och sväljer allt crap. (dvs sväljer och ler...) Mvh Anders S. |
|
|
kilen: Sorry, visste inte det som sagt :( |
|
|
Varför är det oskäliga summor om det inte går ihop?? Om de får in 100 milj och betalar ut 100 milj så måste de höja... Vissa fb visar förlustsiffror vad skall de göra??? Det måste bli vinst annars blir det konkurs. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Att försäkringsbolagen nu tycks chockhöja premierna beror ju inte på att alla ungdomar (och andra) helt plötsligt kraschar dubbelt så många bilar än för två år sedan, utan det beror på att FB:s gjort dåliga investeringar på börsen (vem har inte det?) och det ska vi nu betala. Rätt eller fel? :( ________________________________________ Länk |
|
|
Om det vore så enkelt att vi betalade för vad våra "krockar" kostade skulle jag inte klaga. Men jag tänker INTE någonsin betala för deras usla affärer utan att gnälla! Mvh Anders S. |
|
|
Wolv: Delvis har du helt rätt, men du glömmer att det just börspengarna som ligger som grund att det betalas ut något vid skada. Det är inte dåliga börsaffärer som är boven ALLA börser i hela världen har ju rasat.... Men de höjningarna får vi alla ta.... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Man kan tycka att vissa bilar är mycket billiga i inköp typ e38 M5 mm, och därmed alldeles för dyra att försäkra ("man betalar ju bilen på 4 år"). Kanske är det så att det hänger ihop, dessa bilar är billiga att köpa för att de är dyra att äga/försäkra. För övrigt tycker jag det är upp till var och en att avgöra om man vill köra sina "föräldrars" bilar. |
|
|
kilen: Jag som trodde det var premierna som låg till grund för utbetalningarna? Sedan kan man ju hoppas på att de sänker premierna de gånger som FB gör bra affärer, men jag är tyvärr tveksam.... |
|
betriebsanleitung1 |
Självklart ska ex vis en E38 ha mycket högre försäkringspremie än en nyare Mazda i samma prisklass,Bmw'n är mycket kostsammare för försäkringsbolaget så,jag har aldrig haft vandaliseringar&inbrott på några andra bilar än Bmw så självklart får jag vara med att betala kalset så länge jag väljer att ha en.Iofs tycker jag att straffen kunde ändras så de som valde att slå itu ens bil åkte på dödsstraff men det kan jag ju inte göra något åt. |
|
Jag vill bara passa på och ge ris till folk som kilen och alla alla som är äldre än mig för att ha förstört för mig som ung att ha bil i detta land. Och nu klagar han på att han får betala för andra genom höjda premier? Va fan är detta hoppade du och hela din generation över att ha bil i åldern 18-35? Om folk tycker det är rimligt att folk ska betala 60-100k i försökring på en bil som kanske är värd 130k så är man troligtvis bara avundsjuk på att personen har en finare bil än vad man själv har. Att försäkringsbolagen höjer sina premier pga att börsen går dåligt är skandal, dom borde själva vara försäkrade för sådana saker. Vad försäkringsbolagen ska ta betalt för är deras administrativa kostnader / personalkostnader. Skadorna betalas ju av alla oss som betalar premier. Tycker många är alldeles för enögda i den här debatten, vägrar se till någon annan än hur som själva har det. |
|
|
:) Mvh Anders S. |
|
|
Senaste kvartalsrapport från ett bolag nämnt ett flertal ggr i detta inlägg. Skadekostnaderna uppgår till 83% av premieintäkterna. Länk |
|
|
*host*....bullshit...*host*harkel* Den som liter fullt ut på siffror som bolag visar är verkligen godtrogen....vinster, förluster och allt vad det heter bollas runt så det visar som bolaget tycker ser bäst ut. Att IF skulle visa dåliga resultat är inte så konstigt då dom behandlar sina kunder som skit, så kunderna flyr bolaget. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
Nu begriper jag ingenting. Menar ni verkligen att försäkringsbolagen ska vara socialbyrå åt BMW-ägare som vill ha bilar som de inte har råd med? Kom igen, ni är väl smartare än så? Nån postod tidigare att om det inte vore för den svenska jantelagen skulle alla pyssla med försäkringsbedrägerier. Jag tycker tvärtom, fria män och kvinnor betalar sina egna kostnader och låter inte andra bilägare med försäkring försörja dem. Om det vore så att försäkringsbolagen tjuvhöll på en massa pengar och höjde premierna bara för att det är kul skulle det komma in nya aktörer på marknaden och konkurrera med låga priser innan nån här hinner säga "delkasko". Världen är full av stora stygga försäkringsbolag som med glädje skulle gama i sig de vinster som ni påstår att man kan göra på att försäkra bilar i Sverige. Men de vinsterna finns inte. Sakförsäkringar är en affär som stinker , varför tror ni annars att försäkringsbolagen på 90-talet gjorde allt för att sälja sina sakförsäkringsrörelser? Jag vill inte försvara svenska försäkringsbolag, men jämför försäkringspremierna på en beggad BMW här med Tyskland eller Belgien så får ni lite perspektiv på debatten. My Bimmer is my mistress |
|
|
Jag kan tänka mig att betala för andra, det är ju det som är vitsen. Likaså förväntar jag mig att andra betalar för mig om jag råkar ut för en skada. Vad jag är är att alla 18-30 år sätts i ett fack för "galna ungdomar" som skiter i hur man beter sig i trafiken. Om det enligt statistiken skulle visa sig att män födda i norge orsakade fler olyckor än svenskar, hur poppis skulle det vara att ge norrmännen högre premie då? Diskriminering kallar jag det. Tills FB har rättvisare premiesättning förstår jag att man utnyttjar systemet för att komma lindrigare undan. Dock stödjer jag inte dom som använder sig av olagliga metoder. Mvh Anders S. |
|
|
Rad 3: "Vad jag är emot"... skulle det stå. :) Mvh Anders S. |
|
|
Håller med Anders till 100%, det är exakt detta som är problemets kärna. Jag kan nästan sätta en kroppsdel på att så gott som alla av er som debatterar här menar att allt är så bra som det är nu är 30+ och sitter med sina kanonpremier och myser. Kategorisering: Biltyp, bostadsort, värde på objekt som ska försäkras, skadehistoria etc. Diskriminering: Kön, ålder, ursprung etc. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.