AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
113.069

Skriva bilen på farsan... här har Ni domen

Sida 4 av 31
Dom kostar nästan 65'....fälgarna alltså, med däck.
Om jag kan spara 24' om året på försäkringen så är jag väl inte dummare än att jag gör det.
Inget problem för deras skadereglerare att betala ut 40' + nu när bilen blev vandaliserad.
Det finns inget som kan motivera upp försäkringbolagens ocker idag enligt mej, kan folk köra med rävspel mot mej så gör jag det tillbaka. Sen om man snällt sällar sej till skaran som betalar enorma överpriser får man väl göra det då, men jag gör det inte.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Demon eyes på g :)
Jag jobbar som bilförsäljare och skulle om jag blev nekad ersättning nån gång avråda alla mina kunder från det bolag, det handlar om ca 100 st per år, det blir ett par slantar. Nu förordar jag susab till alla som jag pratar f-bolag med och på det drar dom nog in en o annan krona.

//Bimmerman
Länk
Om man kollar i deras villkor som finns att ladda ner på sidan, så är väl paragraf 841 ganska bra för försäkringsbolaget att ha?
Sen är jag ju lite avundsjuk att en del har fälgar som är värda mer än vad båda våra bilar är!
Men snygga är dom iaf. Även bilen.
Alltså...deras paragrafer kan ju tolkas lite hur som helst...
Jag skulle inte känna mig säker på att få rätt, om jag inte fått det speciella avtalet skriftligt.
Paragrafer och lagar är till för att brytas...

Nej SKOJAR bara...

Bara man har en dialog så alla är med på vad som gäller.

//Bimmerman
Länk
Klart man ska ha en dialog!

Men nu måste jag sluta. Har suttit vid burken hela dagen och fått en jäkla huvudvärk.

Ha det gott allihopa.
bl
61
bln
Z3 M Coupe -99
Väldigt så mycket energi som kom loss i denna diskussion. Jag tycker att vi borde rikta om energin på att finna ut ideer på hur de verkliga försäkringsbedrägerierna (fejkade bränder, fejkade stölder mm)kan stoppas.