|
Sida 3 av 31
|
|
|---|---|
|
Skattefuska du om du vill..jag tycker nämligen att skatterna är alldeles för höga så det förstår jag. Du är inte ensam då ;) //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
kilen Bara för att jag blir trött på allt gnäll om den här frågan.... //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
Bimmerman, jag har förstått att vi har helt olika moraliska nivåer! Du gör tydligen som du vill: synen på skattefusk, försäkringsbedrägeri, olaglig användning av dimljus (från en annan tråd) etc. huvudsaken verkar vara att du mår bra utan att bry dig om dina medmänniskors kostnad i det hela. :o( Troligen kommer vi inte längre i diskussionen och jag lägger därför ner den. Mvh |
|
|
Johan B Du vet inget om min moraliska nivå, den är inte riktigt som det låter här kan jag meddela. Sen tycker jag att så länge man kan kringå lagen på nåt sätt så är det helt ok, har man inte gjort det vattentätt så.... "Skattefuska" kan man ju göra mer eller mindre legalt oxå. Ang dimljusen (som inte egenltigen hör hit) så anser jag inte det vara ett direkt jätte tramp över lagens gräns, anser den lagen helt felaktig. Vilket jag inte verkar vara så ensam om. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
Johan B: Skattefusk är aldrig fel, i mina ögon. Känner ingen som helst moral gentemot staten. Enda anledningen till att jag inte utövar skattebedrägeri är för att det är straffbart. Hör ifos inte till diskussionen... En sak borde man väl iaf konstatera! I Bimmermanns fall har han fått klartecken från såväl försäkringsbolag som från sin mor att bilen ska stå på henne, men att han ska bruka den. Vilken del av detta får ni till fusk? Att det sen, exempelvis här i malmö, finns bulvaner som har ett 20-30-tal bilar skriva på sig men inte brukar en enda, DET är fusk, och såväl korkat som förkastligt. Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Åhhh...äntligen en som förstår en och inte lossar ett lass skit över en. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
Men snälla Bimmerman om du har ok ärligt från bolaget så gäller ingen skit dig, skiten gäller de som INTE har ok från bolaget och uppenbarligen parasiterar.. mvh välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Jag kan ha fel, men tycker mig ändå se en syn hos vissa som om försäkringsbolagen vore nån "rättvis övermyndare". "Om du inte har råd betala 30.000 om året för den här bilen så kan du köpa en annan bil". Varför då, det är försäkringsbolagens felaktiga premier som gör att jag måste hitta på en annan lösning än att betala 30'. Varför ska FB:s felaktiga premiesättning bestämma vilken bil jag ska köra, dessutom när man med deras EGNA REGLER och överenskommelser kan kringå den horribla summan. Jo, tydligen för att några andra inte ska bli ledsna. Dom tror nämligen att jag ska sponsra FB i fråga med att betala fantasisummor. Ni som vill dansa efter försäkringsbolagens pipor får gärna göra det men räkna inte med att jag sponsrar varken Er eller FB i det fallet. Mvh Anders S. |
|
|
Bimmerman: Har jag förstått det rätt att du inte tycks ha råd att ha bilen skriven på dig, men du har råd att köpa 20" fälgar och däck? Jag hoppas verkligen att dessa följde med i bilköpet, om inte så tycker jag att du är "lite" väl ......korkad? |
|
|
Jonny, om din bil kostade 25.000:- om året och du hade råd med det, skulle du då betala det eller skulle du lagligt och riktigt skriva din bil på din sambo exempelvis och betala 5000:- (och spara pengarna)? Vad man gör för sina pengar som man har över är väl var och ens sak eller?? Mvh Anders S. |
|
|
"Jonny, om din bil kostade 25.000:- om året och du hade råd med det, skulle du då betala det eller skulle du lagligt och riktigt skriva din bil på din sambo exempelvis och betala 5000:- (och spara pengarna)? Vad man gör för sina pengar som man har över är väl var och ens sak eller??" OM jag har råd med det, så skulle jag betala det själv. Har man råd så spelar det ju liksom inte någon roll, eller hur? Jag har ALDRIG jämnfört premiekostnaderna mellan mig och min fru. Än fast jag vet att hon med största sannolikhet har mkt lägre premie än mig. Ända sen jag tog körkortet har jag haft min bilar skrivna på mig. (Hur får man annars ihop bonus etc?) Jag säger som de andra, har man inte råd med försäkringen så får man köpa en annan bil. Eller så kan man ju nöja sig med halv eller trafikförsäkring om man bums måste äga en sån bil? Man får liksom rätta munnen efter matsäcken, eller tycker inte ni det? Sen att skriva som Bimmerman att man inte tycks ha råd med försäkring, men man kan köpa fälgar och däck för gud vet hur mycket, det sticker i MINA ögon. (Nu vet jag ju fortfarande inte om han har köpt dom efter han köpte bilen, men principen gäller för er allihopa.) |
|
|
Johnny H: Personangrepp klarar vi oss gärna utan! Det handlar knappast om att "ha råd" med att betala en hög premie, utan snarast om att ha det sunda förnuftet att betala den lägsta premien som möjligt(utan att bli olaglig/mygla), vilket jag anser bimmermann ha gjort på ett smidigt, lagligt och full moraliskt acceptabelt sätt. Jag tror inte att du gärna betalar mer än du måste heller.... |
|
| Kan tillägga att jag INTE tycker att man ska köpa en bil man inte har råd att äga. Detta behöver väl dock inte innebära att man ska köpa en bil, och sedan ta den dyraste/minst prisvärda försäkringen man kan hitta "bara för att man har råd"..... | |
|
"Man får liksom rätta munnen efter matsäcken, eller tycker inte ni det?" Du matar FB:s matsäck, punkt. Som jag sa så får du gärna dansa efter deras pipa men räkna med att folk som tänker efter inte gärna betalar mer än vad dom måste. Då pratar jag om dom som följer lagen.... Mvh Anders S. |
|
|
Ok, jag ska inte hoppa på nån person men som jag skrev, principen gäller för alla. Om det är lagligt så är det ju ok. Men som i Bimmermans fall så tvivlar jag på att det är lagligt. Istället för att ringa en säljare och fråga, så kan ni ju ringa upp någon av bolagets jusister. Jag kan nog lova att det låter lite anorlunda då! |
|
|
Hur kan ett bolag ha en felaktig premie?? Om jag har försäkringsbolag och en viss bilmodell inte går med vinst på premien så höjer jag naturligtvis. Hur kan det bli felaktigt? Men om du har lösningen så ring till bolaget de vill säkert höra hur de kan tjäna mer pengar. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Johnny: Muntliga avtal är lika giltiga som skriftliga. Vi har försäkringen skriven på min sambo trots att jag kör bilen till 90%, är det fel? Varför vara så snabb att predika moral så fort tillfälle ges? Det är bara att inse att forumbesökarna är olika som personer även om alla rattar BMW. Jag kan ju berätta att jag är en av dem som INTE skulle betala 20-30% av bilen totala värde per år för att försäkra en bil, men för den sakens skull klankar jag normalt sett inte ner på andra som tänker annorlunda. Vissa tycker det är skäligt att betala 150 000 - 200 000 kronor för att ha en bil försäkrad i 5 år och andra gör det inte. Personligen skulle jag inte göra det om jag så hade miljoner skräpandes på mitt bankkonto! Och Johnny, den personliga uppfattningen om vem som är korkad kan vi behålla för oss själva, det tänker iaf jag göra!! ________________________________________ Länk |
|
|
Johnny H Du lyckas då reta upp en (var tvungen att andas djupt ett par ggr innan jag skrev) Vad vet du om vad jag sagt och kommer överens med mitt bolag om. Tänker man som du skall man verkligen ansälla någon som kan sköta ens ekonomi, för du verkar inte kunna det själv. Råd o råd...jag sparar 24.000:- om året ser jag det som. Och ang min fälgar så har jag köpt dom själv...den sved va ;) Min bil har jag lagt ner mkt stålar på och vill därför inte att någon skall kolla upp vart jag parkerar bilen genom bilregistret, busenkelt att kolla, och komma och själa allt jag lagt ut. Tror även ni andra är glada för det för annars hade bolaget fått betala ut en si så där 50'-120 beroende på vad som försvann varje gång jag fick påhälsning. Schysst premiehöjning det skulle bli då. Bolaget tyckte det var en superb ide' att sätta bilen på morsan av den anledningen. Har sett många kolla mitt regnummer för att anteckna det och det enda dom får fram är att bilen finns i klintehamn på gotland. Ang f-bolagen statistik så tror jag vad jag vill om den. Dom vägrar ju lämna ut några uppgifter eller kopia på den "statistik" dom påstår sej ha. //Bimmerman Zim Zimma here's my bimma Länk Demon eyes på g :) |
|
|
Wolv: Muntliga avtal är lika giltiga som skriftliga. Ja, men hur ska du kunna bevisa att ett sånt avtal har upprättats? Ifs så kan man spela in samtalet, om dom nu går med på det. Vi har försäkringen skriven på min sambo trots att jag kör bilen till 90%, är det fel? Både ja och nej tycker jag. I mitt eget fall så står bilen på mig om det är "MIN" bil. Men är det er enda bil så...kanske? Jag kan ju berätta att jag är en av dem som INTE skulle betala 20-30% av bilen totala värde per år för att försäkra en bil Har du kollat på något annat än helförsäkring? Trafikförsäkringen ligger knappast på 25% av normalvärdet. (Förutsatt att du inte har en 5000:- bil då..) Det är ju ett alternativ, eller hur? Bimmerman: Jag vet inte vad ni kommit överens on och att jag behöver någon som har koll på min ekonomi, det håller jag absolut med om! Men jag tycker det är konstigt att man klagar på att premien är för hög, sen går man och köper fälgar för 10000-20000-50000:- till samma bil. (Eller vad dom nu kostar) Sen att säljaren tycker om iden att göra som du säger, det får stå för dom. Men kolla upp vad deras skadereglerare eller jurister säger. Håller dom med? Enligt dem så förlorar dom ju 24000:- om året. Håller dom med, så kan jag bara gratulera och be om telefonnummret till detta FB. Jag känner många som skulle vilja utnyttja deras dummhet! Om det nu är som du säger, varför har dom då inte en "rak premie", så alla betalar likadant oavsett ålder eller var man bor? Om det ändå inte spelar någon roll alltså? Sen att folk har svårt att skilja på ditt och mitt, det beklagar även jag! Egentligen skulle man inte behöva en stöldförsäkring...om alla var ärliga. |
|
| Johnny H: bimmermanns bolag finner du på Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.