AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
113.095

Skriva bilen på farsan... här har Ni domen

Sida 25 av 31
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Pär:an; om du tyckte jag gick för hårt fram, ursäkta mig! Jag blir bara väldigt upprörd över vissa bedragares attityder här på forumet, och det gick nog ut lite för mycket över dig. Återigen, sorry! :-)

Hursomhelst, sammanfattning av min åsikt i denna fråga:

*** Köp en bil du har råd med! Råd att köpa, råd att tanka, råd att serva, råd att FÖRSÄKRA. ***

Man köper inte en M3:a och begår bedrägeri för att man inte har råd med de dyra däcken. Varför då begå bedrägeri med försäkringen?

Detta är mitt slutord i denna debatt. Tack och adjö.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag tror inte alla som skrivit i denna tråden förstår hur roliga dom är! Dubbelmoralen och predikan om hur duktig man själv är får mig att skratta sååå jävla mycket! :)) Oslagbart roligt...
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
säkert lurar folk f-bolagen för att de har varit så lätt, men folk som vill ha dyra bilar och inte har råd med fösäkring tror jag iaf kommer att försöka och kanske lyckas till olyckan är framme då gnäller de då f-bolaget inte vill hjälpa dem och tycker det är fel av dem.

kan bara säga att köp en bil du har råd att äga med allt vad det innebär.

Joakim E
750iAL
ähh om gubben skött kontakterna efter kraschen hade han alltså haft rätt intresse för saken...löjligt..

Nej, han hade inte haft rätt intresse även om han hade skött kontakten.
Visa användare
88
mikael_a_
325i Coupé -95
Men herregud, är det ingen som håller med mej om att försäkringsbolagens regler är sjuka,
Det är ju inte rimligt att man som ung ska behöva betala flera gånger mer för en försäkring än vad en äldre person får.
Det är är ju inte lustigt att barnen skriver bilen på föräldrarna när läget är så, + att ska man aldrig få bli vuxen?, för mej är det en mardröm att inte ens få äga min egen bil när jag är 25 år!?
li
1.959
liste
535i -89
"för mej är det en mardröm att inte ens få äga min egen bil när jag är 25 år" - det är väl ingen i hela världen som hindrar dig från att äga din egen bil när du är 25 år? Själv anser jag att BMW är diskerminerade premiemässigt, men det är något man får ta med i beräkningen vid bilköp: har jag råd med försäkringen? Har man inte det kan man välja en 320 istället för en M3 tills man kan få en rimlig försäkring på M3:an.
vi
19
virus
320 -93
323 -86
Har iof sålt min m3 nu men det skulle aldrig falla mig in att betala 20000 mer om året bara för att jag ska stå som ägare på den...
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Denna diskussion finns det inget slut på. Det är löjeväckande att ungdomar idag tycks anse att det är en mänsklig rättighet att äga en M3. Det står er givetvis fritt att välja vilken bil ni vill, men då måste ni också ta konsekvenserna av det. Det är dyrt att äga BMW i allmänhet och M-bilar i synnerhet. Acceptera det eller köp en Volvo 240.

Försäkring är dyrt, tough shit. Kör på trafikförsäkrning då för Guds skull, eller skaffa en bil ni har råd att äga.

Bensin är dyrt, M-bilar drar mycket bensin eftersom de inbjuder till tung högerfot. Vad gör ni då? Stjäl ni bensin eller?

Jag förstår att det svider med kostnader och så. Jag håller med om att premierna på BMw är uppåt väggarna. Men that's life... Det är inte alla förunnat att äga en M3, det är bara att acceptera att äga en bil är inte bara att ha råd att köpa den. Man måste helt enkelt ta med merkostnaderna såsom försäkring, service, reparationer och bensinåtgång. Annars kan ni ligga gärna lägga ned drömmen om M-bil omedelbums.

Livet är hårt sa bonden, nöff nöff sa grisen.

///M som i M52TUB25!
Håller med J Power: I FN:s konvention över mänskliga rättigheter står det ingenting om att varje bilintresserad artonåring har rätt till en BMW M3 till subventionerade ägandekostnader.

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Exakt!
Det jag inte riktigt förstår är ju hur man vågar skriva bilen på ngn annan och hoppas att försäkringsbolaget inte märker ngt. Det måste ju vara både billigare och enklare att bara tekna en gällande och oförfalskad trafikförsäkring på sig själv och hoppas att inget händer. Resultatet efter en olycka man själv varit vållande torde ju vara det samma för plånboken, speciellt i fallet med M3:orna, som förmodligen kollas noga varenda gång ngn under 35 smäller....
En kompis till mig total skrotade sin M3. Bilen var skriven på hans far. Men det var inga problem med försäkringsbolaget.Dom fick även riktigt bra ersättning.
Visa användare
571
Jonte_smte
325IK -87
325IM-88 turbo
325-91 turbo
Tobbe:
total skrota en M3!!!

det borde vara fängelse för det!!!

///325///
Den kanske är konservburkar nu.............
parolof
"En kompis till mig total skrotade sin M3. Bilen var skriven på hans far. Men det var inga problem med försäkringsbolaget.Dom fick även riktigt bra ersättning."
Hoppas det inte var samma försäkringsbolag som jag har:-(
......och...........................
parolof
Tobbe, jag menar om det var samma försäkringsbolag som jag har så är jag med och betalar snyltaren
Naturligtvis är det så . Och jag är normalt sett emot snylteri och bidragstagande i alla former. Men när det gäller försäkringsbolag så skiter jag fullständigt i det .
Dom som har skenförsäkrat sin bil gör d för att d blir billigare..och ni som predikar att "köp en bil ni har råd att försäkra..." ni kommer aldrig att lyckas med att få folk att försäkra på sig själv..inte iaf när ni säger "Probably and hopfully get fucked" tala vett i dom istället...men själv så anser jag att d e helt ok....va fan ska VD få gåväg med 900mille när dom slutar?????????????????..e d rätt?...men visst ni som vill betala dom pengarna till dom gör d...ni som väljer att göra d samma fast en mycket mindre summa sköt d bra vid ev olycka...jag tycker att d är dom som betalar FULLT ut för en försäkring som är lite screwed i huvet....varför betala mindre när man kan komma undan med mindre? iaf sköt om er alla!

Annons i tidning i Kairo:
"Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn"
fuck d blev fel..."varför betala mer när man kan komma undan med att betala mindre" ska d va... :)

Annons i tidning i Kairo:
"Hem önskas för vänlig Labarador. Äter allt. Älskar barn"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.