|
Sida 22 av 31
|
|
|---|---|
|
Hur mkt tror du dom har i bonus egentligen??? Jämför det med omsättningen pengar i ett bolag så ser du att det spelar inte så stor roll.... Det är INTE därför premierna är så dyra i ditt fall!! Det är för att du räknas som en hög risk! Och varför gör du nu det? Jo: därför att F-bolagen går enbart efter STATISTIK när de gör sin riskbedömning..... /B |
|
|
Vill bara tillägga att IF som försäkringsbolag verkar lite skämtsammt... INnan man får några påhopp nu så vill jag hävisa till en artickel i MC-nytt där det står att om du har försäkring hos IF, och kör på inhägnat område så gäller din försäkring inte. Oavsett om det är personskada eller skada på ditt fordon. Nu vet jag inte hur pass duktiga dom är på att informera sina kunder som köper ex. en enduro hurvida dom inte får ersättning om dom kvaddar och blir förlamad på en bana. I mina öron låter det rent ut sagt skitsnack! |
|
|
bmw_patricia: Hur kan du få en sådan hög premie Var bor du?Ålder?antal skadefria år? Med tanke på offerten så låter det som du är 18år bor mitt inne stan och ställer bilen på gatan? |
|
|
Tror det blir en hel del faktiskt, alla bolag har pengar att pumpa bonusar till cheferna, men aja det tillhör inte det här forumet nu. Det jag menar är att man skadar ingen fattig genom att skriva en bil på en förälder som bor på samma address. Sen så bvehöver ingen hålla med. 21år, Bor i innerstad och ställer den i garage. Den kommer varken att bli snodd eller krockad lika mycket som Kalle i Ekerö. Kalle bilar ändå in till stan. |
|
| bmw_patricia: För att tala klarspråk: Vilket skitsnack! Du är inte ett dugg bättre än de chefer du föraktar. Får du chansen att råffa åt dig även fast det drabbar andra så gör du det. Jag med flera som ärligt betalar våra premier får betala det du smiter undan med. Jag stör mig betydligt mer på den mentalitet du verkar ha jämfört med toppchefernas. | |
|
Hålle rmed Bjoerk till 200% Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Bjoerk: precis vad jag menar! Skillnaden är att toppcheferna är några stycken och fuskarna räknas i tusental!!! /B |
|
|
Citatat bmw_patricia: "Ett f-bolag försäkrar aldrig en bil som dom inte tjänar på, vare sig den står på pappan eller sonen så går dom med i vinst. Att den står på sonen gör att dom självklart går MER i vinst." Det var det dummaste jag har läst på länge. Klart att försäkringsbolagen går back på vissa försäkringar. Speciellt om det är 21-åringar som skriver sina bilar på föräldrarna. Du är en risk för bolaget. De har räknat fram att du ska betala summa X när du skenförsäkrar din bil så betalar du inte för din risk, vilket gör att det är mycket möjligt att försäkringsbolaget kommer att gå back på din försäkring, vilket vi andra får betala. Mer från bmwparticia: "Till alla er som klagar över att ungdomar skriver sina bilar på föräldrar och att det skulle bidra till att premierna skulle öka för er skrattar jag bara. Premierna har gått upp för att alla f-bolagens j*vla chefer har sky höga bonusar. Bilar själs varken mer eller krockas mer idag än för 5 år sen! " Har du någon statistik på hur många bilar som krockas? Har du någon statistik på hur mycket krocklagningarna kostar? Som tidigare sagts så är chefernas eventuella bonusar bara en piss i Nilen jämfört med fusk av den typen som du håller på med. Jag är inte så gammal själv (26) men jag har alltid gjort rätt för mig, min första bil (BMW 325) kostade mig ca 12.000kr om året när jag var 18. Återigen har du inte råd att äga bilen du vill ha så får du för tusan köpa en annan eller ta halvförsäkring. Det är ingen mänsklig rättighet att köra en BMW. |
|
|
Om alla var ärliga så skulle det inte vara omänskligt dyrt att ha en fin bil heller...... /B |
|
| Tycker som T.P köp en bil som du har råd att äga. | |
|
Hej. Jag sålde min M3:a pga de höga försäkringspremierna. Varför kan inte en 18-åring göra detsamma, dvs skippa bilen om de inte vill betala för sig? Förresten så har denna tråd blivit lååång, och jag får ett mail för varje inlägg... :P /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
"det finns 3 typer av lögner: lögn, förb*nnad lögn och statistik" ;) "Även en 316 kan man ha skoj med vintertid" |
|
| bumper: Jag utgår ifrån att du försäkrar ditt turbobygge som en BMW 325 Turbo och får en premie efter det också ;) | |
|
bmw_patricia, har du räknat ut hur mycket 2 miljarder i bonus ger per försäkring på ett bolag som har 2 miljoner försäkringar. Gör det och inse att din förklaring till prisnivåerna inte håller. /Simon |
|
|
acey: Finns ingen 325 tic att försäkra. Dock så kommer den att entusiastförsäkras så det blir inga problem. =) /Edvard BMW CS # 4503 Länk |
|
|
Patrik nilsson: Helt rätt! Det bästa vore om inte alla drogs över en kam, utan att alla bedömdes individuellt. Det finns jätte många hyperförsiktiga 18 åriga grabbar som förmodligen aldrig kostar f-bolagen en enda krona. Men det finns tyvärr ingen bra metod för detta och då återstår bara statistik, som ofta slår lite galet. /B |
|
|
Det är väl bara ett bolag som grovt missbrukat bonussystem. Så debatten i denna tråd kanske skulle vara mer nyanserad från vissa håll. (Problemet är väl det belopp som det spekuleras om, 3.5 BSEK, är att det motsvarar 5 års ackumulerade vinster för bolaget i fråga....) |
|
|
Beppo: Det mest rättvisa försäkringssystemet är att alla försäkringstagare helt och håller står för de skador de åsamkar själva. Fast då faller hela idén med försäkringsverksamhet. Det verkar som om de flesta tror att försäkringsbolagen har höga premier på ungomar i BMW:ar bara för att jävlas. Så är inte fallet. Ungdomar är ingen bra grupp att mjölka på pengar då de som grupp är relativt fattiga. Däremot belastar ungdomar i motorstarka bilar försäkringsbolagen kraftigt. Eftersom försäkringsbolagen helst inte vill försäkra denna typ av kunder sätts premien därefter. 60000:-/år är ett sätt för försäkringsbolagen att säga att de inte vill ha 18-åriga grabbar i BMW M3:or som kunder. Risken är på tok för stor för att det ska vara en bra affärsidé för försäkringsbolagen. Med tanke på hur mycket skit som till exempel E36 M3 är involverad i (olyckor, stölder, bedrögerier, skadegörelse...) tycker jag premiesättningen är välmotivierad. |
|
|
Hej alla försäkringfifflare + ni andra! Det vore intressant om försäkringbolagens utredare tog en titt på denna tråd, de skulle kanske kunna identifiera några försäkringsbedragare bland de som skriver här. He he... Nåväl, så här svarade försäkringbolagen på min fråga: IF: Försäkringen avser endast försäkringstagarens intresse. Försäkringen gäller endast om försäkringstagaren är fordonets verklige ägare och huvudsaklige brukare. Ifall det vid en skada framkommer att försäkringstagaren inte är fordonets verklige ägare och huvudsaklige brukare riskerar man att ersättningen helt uteblir. Folksam: Försäkringen avser endast ditt egen lagliga ekonomiska intresse som försäkringstagare och ägare till den försäkrade bilen.Skulle det visa sig att det inte är någon annan än du som äger bilen gäller inte egendomsskyddet och någon ersättning kan inte betalas vid inträffad skada. Aktsam: Det är oerhört viktigt att den verklige civilrättslige ägare är den som tecknar motorfordonsförsäkring, Tecknar du försäkring i din pappas namn för att få en lägre premie men det är du som brukar och betalar för bilen blir du utan ersättning vid eventuell skada då din far inte har något ekonomiskt intresse i det försärkade objektet och således inte har drabbats av någon skada. Trygg-Hansa: Tack för din e-post. Trafikförsäkringen gäller alltid. Man blir däremot helt utan ersättning vad gäller samtliga övriga moment. |
|
|
Bjoerk: Det var väl ungefär så jag menade! /B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.