|
|
|
|---|---|
|
Ja då var man BMW-ägare igen, det blev en 535:a från S-vall (inte den med trasig kupefläkt dock) Åkte 8 timmar buss igår för att hämta den, stöön..men det var det värt. Bilen går helt underbart, suverän komfort och vilken motor! Kollade förbrukningen när jag körde hem, faktiskt lite positivt överraskad..hade dragit 0,98. (i 100-120 med grym motvind) Tycker jag är helt ok. Idag har jag och farsan pysslat på hela dan, fixat lite rost (mycket salt i S-vall tyvärr..) tvättat, vaxat, städat. Det fanns lite glans att hitta under saltet faktiskt. Bilen är nog maskintvättad en del, finns en del "rosor" i lacken, får se om man kostar på en maskinpolering..borde väl gå att få bort en del iaf. Annars de fel som fanns var: Ena glaset till sidoblinkers borta, reva i förarstolen, trasig packning mellan grenrör-avgasrör, och lite rost på höger framskärm, just ja, misstänker kärvande värmeventil till ena sidan.. Saker som jag tänkt fixa inom en snar framtid! Denna affär hade inte blivit av om inte Daniel och BMWpower funnits. STORT TACK till Daniel, ruskigt bussig kille! (svarade på mitt inlägg här "Nån i Sundsvall?") Han åkte och kollade på två bilar åt mig, kikade, provkörde, jag visste allt om bilen när jag åkte ner. Tyvärr var han borta när jag var där, annars hade jag bjudit på käk eller nåt. Jaja, det har varit en spännande helg..ville bara dela med mig lite :-) | |
|
Jag får lov att gratulera. Kör försiktigt med pärlan :-) |
|
| tackar, klart man kör försiktigt ;-) | |
| Var rädd om henne och akta henne för saltet! | |
|
Får väl gratulera dig till köpet av mycket fin bil, kan tänka miga tt den hat kommit i rätta händer... Lycka till med bilen ... MvH Bmw 4-ever |
|
|
Vad trevligt då får man se ännu en Beemer här uppe i Luleå =) Vilken färg är den så man kan hålla koll på om man möter dig? //Roger |
|
| Roger: Den är diamantsvart, ROF i regnr..vad har du för färg på din? | |
|
ferlin:den är också diamantsvart =) Reg:PFR //Roger |
|
|
Jag får be att gratulera. Jag sålde min 535i -88 för några veckor sen och jag saknar den mycket. Jag hade mycket kul med den bilen! Jag hoppas även du får många trevliga stunder med din nya älskling! |
|
| Köpte bil samtidigt som du, dock en M535i från -86. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.