AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.244

M5 Taxi?

Sida 2 av 2
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Dom som kör svarttaxi finaserar bara själva körningen skulle jag tro ! Dom gillar att köra bil helt enkelt !
Man kan ju aldrig tjäna nå pengar om man kör omkring med en M3:a som svarttaxi , kanske en 318i/316i !

Länk
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
-RW-:
Han har bytt upp sig genom åren rill denna M3 cab.
Han importerar dem själv och säljer dem när han vill ha nytt.
Dels gillar han att köra bil och sen tjänar han fina pengar på det.
Jag åker helst inte svarttaxi men gör ett undantag när det kommer en sån bil!
Sen är det ju en kanontrevlig kille också.

Automat är bekvämt
danielb:

Det är nog inte så mysko, han tog kort iaf... Det skulle vara kul att åka med i imprezan också.
518i slow mobil
Går en impreza(gamla) i stockholm osså. Har sett han åp en massa street race! Gula skyltar och fäste för skylt på taket... Större avgassystem osså...

E28, REAL power for REAL men!
BMW e28 registret #154
Länk
Hellre blyfot och lustgas än simfot och syrgas
Fick körkort 26/9 15.30 =)
chrille70
I Kalix i Norrbotten vimlar det av alpinvita BMW 530d Touring med taxiskyltar på taken. Norrlänningarna har stil... =)

cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Såg för ett par dar sedan en BMW E34:a 520 som taxi.Bara så ni vet. Lassie Lassie
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Brorsan kör en -02 530D med M5 front.

Jan
BMWCS # 3966
Varför är det så pass lite BMW Taxis egentligen... har ofta funderat på det........

Vill åka en e65 TAXI!
/Cronor

7serie= dyyyyyrt. Sen så har kasnke mercedes avtal med taxibolagen el va d kan va, volvo allafall säljer ju speciella taxi paket, har aldrig sett något sånt hos Bmw.
"Sen så har kasnke mercedes avtal" ska stå - sen så kanske mercedes har avtal. gick lite snabbt där;)
chrille70
BMW kan faktiskt beställas med taxipaket! Exakt vad det innehåller vet jag däremot inte. Framför allt i Tyskland är BMW mkt populära som taxi.

jaså.. det var nåt nytt. Tänk om man ändå kan kliva in i en m3 taxi sthlm nångång :)
Bimmer7er
MB och Volvo lämnar mycket förmånligt service-avtal för Taxi, vilket inte BMW gör, därav få BMW-taxi.

/// Bimmer7er

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Ja
285
Jantte
523iA Touring -99
535i -87

Jo, MB.n hade lite mer utrymme där bak, men i den nyaste är det tvärtom

Jan
BMWCS # 3966
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Har sett en M5 Taxi i Köpenhamn. Den kom ner för en påfart typ i 140-150, skär 3 filer och fortsätter sticka. Vi låg i filen i mitten och har en bil kanske 7-8 meter framför och taxi bara slänger sig emllan och ut i innerfilen.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Visa användare
63
jonny P
325 Cab -03
Vw Passat tdi 4 motion -11
Hej
Var i Stockholm för en månad sen, åkte då 728 -99-00 taxi, han som körde berättade att den förra taxin han haft var en 540 E39 den körde dom 45000 mil med utan problem.
Var uppe i helgen igen och blev omkörd av en blå E39 med angeleys, faan vad läckert. Hann inte se vad det var för något, men jag tror att han körde för taxikurir.
Satt i fel bil för att rejsa(Firmans 945 turbo) annars kunde det varit en rolig stund.
MVH
Jonny

K.
151
K.N.
525iA Touring -93
Ja, det var en av de saker jag sneglade på innan jag köpte min 525 tds, varför inga taxisar? Är det alltså banaliteter som serviceavtal det kommer an på? Borde inte BMW tänka om, det är mycket kvalitetsgoodwill att ha många taxisar igång. Det gör nog mycket för MB:s (överdrivna?) andrahandsvärde.
Men när jag provkört 525:an sket jag i det - kraftöverstyr tre varv i Kistarondellen vann mig för BMW!!!

Vorsprang dürch Wirkungsgrad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.