AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.243

M5 Taxi?

Sida 1 av 2
Det gled förbi en taxi på E4an idag som jag antar var en M5, hann inte se så mycket mer än M-märket på bakluckan. Kan ju inte vara så värst vanligt? Om det nu var en M5a och inte bara en M-utrustad 5-serie?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Chansen att det var en aerokittad 525 D eller 530 D är nog ganska överhängande. Frågan är om det går att få ekonomi i att köra taxi med M5 om man inte ändrar priserna.
Jag hade i och för sig kunnat betala några kronor extra för att åka M5:a istället för Skoda Octavia eller liknande.
Soton
Var det en sedan då? Såg en svart 5-serie touring med m-paket på Arlanda för ett tag sen.
Det var en Sedan, utan taxiskylten på taket för tillfället, men gula skyltar och taximärken, självklart missade man ju vilken bolag.
Jag har åkt M5 E39 Taxi!!!

cirka 90 mil i Från Malmö åkte jag en sträcka på cirka 20 kilometer, det tog cirka 9 minuter..

Taxan tickade på rätt bra då slutsumman var 120 Dmark

Bolaget hette Ringtaxi resten räknar ni ut själv....

I Malmö har vi både körskola och taxibolag med EVO 6 !
ingen M5 men rätt coolt ändå.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Något som inte heller är så vanligt är M5 som svarttaxi. Jag såg en kille ragga "taxikunder" med sin M5:a (E39) på Stureplan för ett tag sedan.

Jag var på väg att hoppa in (jag vet, man skall inte åka svarttaxi men får man chansen att åka M5 istället för dieselmerca så...) men tyvärr hann någon annan före. Antingen ville han bara visa upp bilen (och var smart att ta betalt för det) eller så hade han svårigheter med att finansiera bilen...
Här i stan så har vi ett bolag som har i alla fall en BMW i sitt taxistall.
Det är förvisso bara en 318 E46 men ändå.

Gissa vilka jag ringer när jag behöver "färdtjänst"?

Mvh.
Micke
Länk
Det finns en E38 730 D här i Karlstad som går som taxi. Och den har man såklart åkt i.
Kan ju nämna att det var i Stockholm, på E4an där, som jag såg vagnen, om det intresserar någon? :-)
-RW-
Greenberg//

Menar du den silverfärgade E38;an? Isf har jag också sett den.
Det ruillar en guldfärgat Rolls Royce Silver Shadow II av årsmodell typ 75-80 i Stockholm. Kan man ha ekonomin med den så funkar det med en M5a oxå ;-)

Tror ni att det är en aspirant på en svensk version of franska filmen "Taxi" ?
Justja, Visby har ju (iaf hade när jag själv körde garnisons-taxi i lumpen) en Jaguar, den verkade dock få många kunder då den ofta sågs rullandes till/från flygplatsen.
Sett en svart E38 i stockholm oxå, vet inte vilken modell dock.
Sen finns det ju som många kanske vet en Subaru Impreza.

//Bimmerman
Zim Zimma here's my bimma
Länk
Demon eyes på g :)
-RW- :

Yep den silverfärgade, Orrholmens Taxi heter bolaget.
Kan oxå tillägga att jag sett den silvriga karlstad-e38:an

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
-RW-
ni från Karlstad, Har ni sett den blåa Subaru Imprezan också, förutom E38;an, även subaru:n är taxi. Jag brukar se Subaru:n rätt så ofta.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Här i stan har vi en 530 DT med svart skinn och navi, men det fräckaste är nog en 525 tdsT -93:a som har gått 105.000 mil senast jag kollade. Imponerande. Ett motorbyte men det är nog inte många som skulle tro att den hade gått mycket över 30.000 om de kikade på den.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag har ett par gånger åkt svarttaxi mred en M3cab!
tror den är från 99-00.
Ganska bra drag i den....
Han kör ofta med den i förorten där jag bor.

Automat är bekvämt
-RW-
Hur kan man köra en M3;a Cab 99/00 och ändå vara så fattig att man ska behöva köra svarttaxi. Styrman1 fråga honom nästa gång varför han kör svarttaxi när han har råd och köra en sån dyr bil.
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
e38'n i Karlstad har århundradets största TAXI skylt på taket, men inga taxiplåtar (gula) hmmm...

-RW-
jag tror att det är nå'ra juggisar som har startat denna bolag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.