|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
vet någon om det finns någon bmw handlare runt om i småland som är villig att skriva ut dom papperna? vad är det för en kille som har lyckats.... är det en känd bil han har eller...... kan man få tag på honom.... //henrik |
|
|
tjena jag undrar om jeppe här eller någon annan vet nåt om en 540i med ess kompressor går igenom besiktningen eller räcker det typ att ta av remen som driver kompressorn och köra till besiktningen. väldigt tacksam för alla svar v8-power |
|
|
Som reglerna ser ut just nu ska det räcka att kompressorn inte är i funktion, t.ex. att den inte har någon drivning. Jeppe |
|
| jag tackar för hjälpen jeppe då blir det bara att ringa till ess och boka tid under vintern! | |
| Hur är det då med turbokonvertering? Räcker det med att "pysa" ut övertrycket åt sidan för att få bilen att gå igenom en besiktning? | |
|
I det fallet blir du nog tvungen att demontera turbon helt och hållet för att vara säker. Jeppe |
|
|
En kompis till mig lät turbon sitta kvar, det var ju en "roterande ljuddämpare". Han hade bara kopplat förbi den, då fick han ju ingen effektökning av den. Det funkade då för min kompis, om han hade tur eller om reglerna var så. Det har jag ingen aning om. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. |
|
|
Roterande ljuddämpare =) Tror att toleransnivån är väldigt individuell hos våra kära bilprovare. Det går alltid att tolka regler och lagar på olika sätt, vilket är synd. Det vore enklare om det var glasklart. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Reglerna är mycket riktigt fullständigt idiotiska i just denna frågan, men ett nytt regelsystem är snart klart och då blir det tydligare. Kan man tydligt se att turbon inte fyller någon funktion ska det lämnas utan åtgärd, men för att vara säker hade jag demonterat den helt. Jeppe |
|
| Jag fick mycket trevlig hjälp av en snubbe på besiktningen i Lund med min framvagn. Han hade själv en fräsch 750 -88. Är det möjligtvis....? | |
|
Allt är möjligt... Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.