AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
559

Sänkningsats till BMW Z3...

Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Hade tänkt att sänka min BMW Z3 (1.8), jag har då följande frågor..

Tror ni att 60/60 blir för mycket och var hittar man billiga och bra sänkningsatser???

Vill ha en jämn sänkning, ingen raggarbil sänkning (där det är högre bak och lägre fram.. )

Tacksam för svar ..

//Stefan

//Stefan
Kolla på stylingsforum. Sök på sänknings satser. det finns en hel del trådar om det där
60 mm sänkning blir ruskigt lågt, personligen tycker jag 50 mm är i lägsta laget. Har tyvärr lite dålig koll på hur sänkt min egen är just nu. Har skruvat upp och ned tills den fungerade bra på vägen.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Grymt snygg sänkning och schysst fälgar Fredrik.. Det är exakt så jag vill min sänkning ska vara.. Är det 17" du har på eller 18" ??? Var köpte du din sänkningsats någonstans.. ??
Där ser du Fredrik: det är inte bara jag!
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Nyfiken.. Vad menar du med att det inte bara är du ??

//Stefan
MailMaN: Sänkningsatsen som är justerbar i höjd, satt på bilen när jag köpte den. Men då avgasystem och lite annat kommer härifrån, Länk misstänker jag att fjädrar och dämpare kommer från samma ställe.

Hjulen är 10x18 fram och 12x18 bak.

Kolla på Länk och under galleriet, tänker på den bilen som heter BMW Z3 Roadster 2 i menyn. Den är ruskigt låg och sänkt 50 mm. Vet att den skrapat i backen någon gång.

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Jo jag vet vilken den är.. Bor i samma stad som henne som har den.. den är väldigt snyggt sänkt.. Är du säker på att den har skrapat i ?? Ska ringa MH-GTR och se vad de säger..

//Stefan
Just det jag glömde skriva att jag höjt bilen ca. 2.5- 3 cm efter att bilderna togs. Bilen gick inte att köra, bara studsade fram, och med fyra hjul i luften blir det ingen bra väghållning. Så här ser den ut idag och har fungerat fint med den inställningen. Länk

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
MailMaN: Min bil är sänkt fram - 50mm och bak 25mm. Underbart läcker blev den, men den har skrapat i ett flertal gånger. Men tar man det bara lugnt vid bulor och dyligt så går det bra :) Vad gör man inte för att bilen ska se så läcker ut som möjligt ?

Länk
Maria, din bil är alldeles makalöst snygg, men det visste du ju redan att jag tycker. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Fredrik, din bil är precis lika läcker, det vet du att jag tycker. =)

Länk
Lasse H
Viktigt att tänka på när man sänker sin bil är att man samtidigt MÅSTE uppgradera både däck och fälg. Fredrik har lyckats graciöst bra där. Fjönsiga 16 tummare o sänkt Z3:a är inget hit. Tycker jag... /Lasse H
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Har hittat och beställt min sänkingsats nu från MH-GTR .. Likadan som "Z3 Maria" har..

Lasse H -->Har 17" M-fälgar på nu så jag hoppas att det ser skapligt ut när det är klart..

------------------------------------------------------------
"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A.P.D

//Stefan
MailMaN, du har gjort helt rätt ... gud så läcker han kommer att bli .. =)

Länk
MailMaN : Hur har det gått med din bil, har du sänkt den ännu ?

Länk
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hur är skillnaden mellan sänkt och osänkt? Funderar på att sänka, men jag vet inte riktigt om jag kommer tycka det är värt att göra det.. praktiskt med en bil som tar sig fram överallt.

/eFx
JohanOS
Fredrik M: Hur är det att ha 18":are på Z3an? Det är ju över rekommenderationerna från BMW.
Ma
55
MailMaN
Z3 M-Coupe -98
Jag ska hämta fjädrarna på fredag.. Ska försöka montera dem i helgen.. Lägger in lite bilder när jag är klar så får ni se hur det blev.

------
"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A.P.D

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.