|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har precis köpt en bmw 535-89:a När den e varm så e den lite seg att starta... någon som vet varför?? (när den e kall startar den hur lätt som helst) | |
|
Tjena, jag har samma problem och det kan bero på följande: 1. Igensatt luftfilter eller så når inte bränslet fram till injektorer eller förgasare. Batteriet kan också vara korroderat vid minuspolen. |
|
| hmm, hoppas på luftfiltret då =) | |
|
Finns även en givare som talar om för styrboxen hur varm motorn är när den ska starta. Om denna är trasig så tror styrboxen att motorn alltid är kall. Detta medför att bilen startar normalt när den är kall, men när den är varm så skickar den inn för mycket bränsle och blir därför sur. Detta är det första jag hadde kollat. Diesel innehåller mer energi än bensin! |
|
| Hmm, okej, någon som vet hur man kollar det ??? =) | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan också bero på ett slitet insprutningssystem. dvs lite läckande spridare, backventiler regulator, returledning ,felaktigt bränsletryck. mm. Då sjunker bränsletrycket när bilen får stå en stund med varm motor, är det riktigt varmt så kan bensinen ånga bort. Då tar det tid för systemet att bygga upp rätt tryck för att bilen ska starta, att bilen startar när den är kall beror på att kallstartsregleringen går in och ger en extradusch pga låg temp. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.