AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.566

Köhler kolfiberinsug / chip?

Sida 2 av 3
QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
Här finns det lite flera biler på hur det kan seut med Köhlerbox

Länk
QUAD

Du har inte tänkt sälja bilen va?

MVH Patrik
QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
Audi TT

Sälja bilen ????? kan du maila mig ????
QUAD: Ser jäkligt nice ut....
QU
70
QUAD
BMW M2 F87 -17
Det ser inte bara nice ut ...det låter nice
Kan tänka mig det... :)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare igen.

Det var nog Köhler som bromsade Rafkos bil. Och som du själv gissade på, så är det den som sedan såldes till Halmstad.

402 meter gick på 13.3 sek med snälla växlingar. Och stämmer det så tvivlar inte jag på effekten iaf. Med slicks och lite snabbare växlingar så hade nog tiden kunnat putsas till närmare 13.0 sek.

/Edvard
BMW CS # 4503
RafkoM3
ZOdiaken:
Skojar du eller?
Den är utformad så den är MYCKET större än orginal. För det första så har du en liten plenum-kammare orginal och en luftbox med filter--> mellan detta har du en luftmängdmätare som är 80 mm i diam.
Med kolfiberluftbox har du mycket mera total volym, sen har du en HEL stor plenum-kammare utan luftbox och luftmängdmätare osv...
Du har kanske inte sett hur djup den är neråt?
Men men jag hade bromspapper från Köhler som låg på 333 hk, och då var det med raka rör. Med Katersättare som ger lite mottryck skulle den ha 5-8 hk mera.
Så 340 hk var det i den. Sålde den till en kille i Halmstad.

/M3 E30(TIC)
Länk
Lever den M3 längre??? Jag har för mig att jag läst att det hade hänt något med den.... kommer inte i håg vad... men jag kan ha drömt det med ;)
Rafko: Jag skojar inte, jag vill bara veta hur det ligger till på riktigt. 90% av alla här som uppger effekt har inte bromsat sina bilar.

Grymt bra om man får ut så mycket för då verkar det göra skillnad!

Fick du högre effekt över hela registret eller kom effekten sent?

/Per
Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Hejsan
Får man fråga vid vilket vartal motorn lämnade 333hk
var det andra kammar och var gjorde köhler av luftmängdmätaren?
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Har Köhler Racing nån hemsida ?!

Länk
Vad jag vet så har Köhler inte någon hemsida...
RafkoM3
zodiaken:
Effekten kom rätt så sent. 333 hk fanns vid 7500 varv.
Men vridmomentet var bra redan vid 3800. Lite senare än orginal men ändå helt ok.
Alltså boxen och mappningen gjorde bilen till ett monster faktiskt--> orginal känns bilen stark och harmonisk. Med med detta trim var den aggresiv och gassvaret var helt underbart. Men var svårkontrollerat, men spann bort sig rätt så lätt.
Men effekten flyttades klart uppåt, men tyckte den var stark i botten oxo.

Lillen:
Ja, vassare kammar var det i den. Aså vadå gjorde av den??
Den existerar inte i kolfiberboxen, även om man kan montera in själva sensorn i om man vill.
När han mappade om den så använda han sig av lufttemp och spjällvinkel som är orginal på M3 E36 och då behövs ingen LFM.

/M3 E30(TIC)
Länk
RafkoM3: Du har inga bilder på din gamla bil???
Visa användare
36
Tomass
nada, dock en italiensk gräsklippare
Detta kanske kan vara av intresse..

Länk

Tomas.S/Aiit films
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Jag vet vilken skildnad det är med kolfiberinsug, jag försökte dra med Rafkos gammla bil här i Halmstad och man kan tro att jag hade diesel i tanken.. Jag har bara chip i min bil.. Jag hade inte en suck han bara försvann..

Förresten så är bilen till salu igen om man går inte på motus o kollar tror han vill ha 139´ för den..

Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
Förresten så går alla min sparade pengar till ett kolfiber insug..

När jag hörde Rafkos bil mullra förbi som en racerbil så fick jag ståpäls.. JAG SKA HA ETT INSUG!!..

RafkoM3
Gudis:
Hehe, ja den gick som fan --> men snacka med köhler om mappning i samband med montering.
Det blir inte lika bra om man inte mappar och bara köper ett anpassat chip.
Fick testa bumpers snygga bil innan han sålde den och den betedde sig inte alls som min M3 E36 gjorde(iofs så hade jag vassa kammar, men men).
Han hade ju ett Kolfiberinsug med köhlers CHIP, men BILEN var ej "mappad" på plats.
Så fixa alla detaljer, och mappa med alla saker på.
Nöj dig inte med anpassat chip, blir inte alls lika bra, eller så hade jag blivit van i min M3 E30 Turbo så jag inte kunde jämför bra ;)

/M3 E30(TIC)
Länk
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Snygga prylar, verkar ge en hel del också....
Men varför i kolfiber? Är det för utseendets skull eller har det någon praktisk betydelse?

/Kristian BMWCS #5062

------------------------------
Länk 1600/2-renovering...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.