AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.638

3.8l M5 motor i E-30 M3

Sida 2 av 2
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
PSE-R:

Är den möjligtvis grå?

"Letar efter en trimmad E28"
mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
ALPINA B8,
Motorhuven som sitter på nu ska inte användas,den nya har jag byggt som en upphöjd sektion på mitten med luftintag mot vindrutan.Vad gäller special tillverkning/ombyggnad av delar är det bl.a kardan,kylare,oljetråg m.m.Om en 3,8 skulle passa bättre?ja de e klart att det skulle,det finns ju mer effekt.Men det viktigaste är att det är friska bitar man stoppar i, Min motor jag köpte var nyrenoverad + att det va ett bra pris på den.

Stensth,
Upplever nästan ingen understyrning alls,monterade 215/35-18 fram,245/35-18 bak och det fäster någe grymt.Men vill man göra "donuts" på någon parkering är det som att stjäla godis från barn.........
st
2.200
stensth
mikey: Det låter trevligt det där. Jag tyckte att min B6 hade en liten tendens till att understyra men det var bara att kompensera med högerfoten!

mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
Stensth,
har du gjort dej av med b6:an? isåfall:hur kunde du?
bilen är ju klockren!Har varit sugen på en sådan i helt original skick,för att sedan stoppa ner en E34 biturbo maskin..........vilken orgie!!!!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Stensth: vad har du för utväxling på din låda ? och slutväxel ?! vet du det ?

Länk
alpinab84,6
Mikey,
Det ska bli intressant att se din bil med nya huven. Jag har några frågor åt dig.

Vad kostade hela din motor med special delarna?
Och vad har den kostat dig totalt än så länge(fälgar,bil,motor hela köret)? Och hur lång tid tog det dig att bygga klart den(inklusive nya huven)?

Tack
Jacob
ant
jag har sett e30 med m5 motor utan modifierad huv. jag har en kompis som ska bygga liknande bil, han har kollat lite och säger att det inte är några problem att få ner motorn så pass mycket så huven går fri.
vad använde du för motorfästen?

=============================
Länk
ant
iofs så ska min kompis bygga på en 325 kaross. kanske skiljer sig då?
men iaf, vad för motorfästen använde du?

=============================
Länk
st
2.200
stensth
mikey: Ja du, det är något som jag ångrar faktiskt att jag gjorde mig av med den. Men men, är man aldrig hemma eller har tillgång till garage så vad göra. Vill inte att den ska stå ute och förfalla, då jag pga mitt jobb är hemma ca 3-4 dagar i månaden.

Ja, det hade ju inte varit fel med en biturbomaskin i den bilen, hade säkerligen blivit en rolig bil.

st
2.200
stensth
Wrath: Menar du på min 318-89 som samlar löv?

st
2.200
stensth
ant: Kilander använder orginal huv och den är inte modifierad vad jag känner till i alla fall och han har ju en 3,8 under där.

mi
168
mikey
M5 E34 turbo 964whp
MB C180 -09 AMG-optik
Angående huven så är det så att man kan montera motorn längre bak,vilket gör att den går att stänga.
Nu gjorde inte jag så ,jag använde original växellådsfästen + original infästningen i golvet -passade perfekt.Har även sett på WWW.E30.DE att de som gjort liknande installationer har haft distansblock mellan framvagnsbalken & rambenen vilket gör att hela motor paketet går att sänka ner en bit till.

Vad allt har kostat vågar jag ej räkna på,förmodligen
mer än jag tror.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.