AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.503

bil jakt i stockholm

Sida 2 av 2
Gemini__
vet inte om du läste mitt inlägg riktigt ordentligt, men som sagt så körde jag för hårt i början. Vilket resulterade i detta. (Avåkningen) Trodde liksom det var underförstått vad jag menade. Hoppas du förstår nu iallafall...

Mvh:
Tompa
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Nä jag var som tur inte vittne till olyckan,jag vet vad som sägs o vet vilka ryckten som startas,körde själv av för ett tag sen som du säkert hört,vad jag hört är följande,från mina kompisar som var där så gick det 120 typ på 50 väg,det har jag svårt o tro,vad ni säger,att det bara gick 50 har jag oxå svårt o tro,men det lär vi ju aldrig få veta,han får leva med det resten av livet o det är inte kul.får se nu om det blir nån rättegång om det andra,hela skiten är förjävlig tycker jag efter som jag känner båda sidorna så att säga!

D är fegt o släppa gasen!
Gemini__
Hej igen Bjale_racing...

Jag säger inte att det gick 50km/h, jag kan omöjligen veta eftersom att jag inte heller var där. Men jag har svårt att tro att det gick i 120km/h uppe på krönet vid olyckstillfället, med tanke på att han skulle vänster direkt efter krönet. Och av en annan anledning som jag inte vill gå in på, med tanke på de inblandade.

Det skulle visst bli två separata rättegångar hörde jag. En för olyckan å en för ja duvet vad.

Mycket tragiskt iallafall...kände du han som förolyckades?

Näe tror faktiskt inte jag har hört att du har kört av vägen, beror på när det var, för det var väl inte första gången(?) Vad hände, klarade du dig utan skador? Vare med Beemern?

Mvh:
Tompa
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
nä,120 tror jag inte det gick,det gick väl som en annan brukade hålla där 90 kanske??skit samma spelar ingen roll om det gick 200 lr 10,död är han,nej jag kände inte han som dog.

Nä det var med 142an,(pärlan*suck*)det var i september förra året om jag inte mins fel,stod i tidningen osv,det sista jag mins o nån av polarna som var mer är att bilen får sladd på väg ut ur norrböjen,o att vi är på väg mot diket.....bilen stod ca 60 meter längre bort total skrot,klotade nog en antal varv,blev sjukhusvistelse för dom som var med i bilen i ett par dar,kunde gått riktigt illa,men alla klarade sig med minder skråmor,själv slog jag ut ett par tänder,knäckte kind benet o nått revben oxå.det var mycket skit snack efteråt.mådde inte så bra då,kunde dödat tre av mina vänner.fast det var just det att det inte var nån buskörning,minns inte hur fort det gick men max 100. så till alla som kör som svin,det är kul men det är inte värt det!!har ni tur klarar ni er,har ni otur så dör du lr ännu värre,nån annan....
Mvh Bjäle

Gemini__
Bjale:

Mm, det kommer jag ihåg...där vi Jägaråsen alltså?

Tur att ni klarade er bra...

Hur går Beemern annars da? Var det inte du som smällde ett par kolvar förut?

Ha´re gött!!

/Tompa
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
hehe jorå två kolvar,motorn är numera renvoverad med nya ringar lager o renoverad topp,har även fått byta lamdasond,bränsletrycks regulator,fick den iaf inte o gå som den skulle,lämnade iväg den till en verkstad i Ludvika,dom konstaterade att lambdan va paj,lufftmassemätaren jag fel signaler,o att VANOSEN var ur funktion,anledningen till detta var att kammen var slut axielt,altså den glappade i sid led,ny kam o brygga sattes i även ny lambda osv,nu gick bilen bra på alla varv utom på tomgång,dom fortsatte felsökningen,konstaterade att det var nått skumt med styrboxen,dom kolade upp den o till allas förvåning,styrboxen som sitter i bilen är från en 525ix.....altså åt helvete fel styrbox!!!så just nu håller dom på o söker en ny styrbox,den måste stämma överens med årsmoddel,utrsutning osv,eftersom varje styrbox är invidulet programerad efter varje bil o dess utrustning.

//Bjäle

Gemini__
Hur långt hade den gått när du köpte den? Enligt mätaren alltså?

Tråkigt när det krånglar, och dyrt åxå!

/Tompa
Haha så gammal e jag inte, men tokgasar i satan gör jag iaf inte nu längre. Har sett och hört om för många olyckor! Har nästan blivigt påkörd av en ung kille i volvo som tokgasade! Visst kör jag åxå fort ibland, men inte där det finns annan trafik eller gångare, skulle aldrig falla mig in att kappköra på stan...

-ridern-

525i 1990 24V
*k
22
*kalllle*
Bmw 323 -86
Hej!!!

Ja det är fruktansvärt kul att gasa ibland...
Men det gäller att tänka sig för vart man gasar
och hur mycket...

För ca 3 Månader senn dog en gammal klasskompis
till mig i en tok trimmad Audi S2:a...
Det gick en ca 150-200 Blås inne i stan...

Jonas han aldrig fylla 18....

Då får man en tankeställare och börjar
tänka ordentligt vart det går att åka fort
och vart det inte går att åka fort...

Det är skillnad på att åka 200 på motorväg
och 200 inne i stan...

M.V.H./Kalle

325 STHLM
Misstänkt fejk med filmen, jag tror att lampan på Kaknästornet snurrar i minst 3-dubbel hastighet.

Filmen måste vara duktigt uppspeedad. Trist, för det är en grymt rolig idé.
Bj
357
Bjale_racing
325i 24v 93a
Gemini_ : på mätaren hade den gått ca 17000,det verkde inte helt omöjligt heller av döma av retsen av skiket på bilen,då syftar jag på skicket på skinnet o lacken osv.hoppas bara jag får tebax den snart,har varit utan den hela sommaren =(

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Jag är 24, nyss fyllda... Gillar också att busa, men har respekt för 1000-kilos stålmonster i höga farter. Det är dock inte farten som avskräcker mig. Det är de andra i trafiken; de som inte är beredda på banracing mitt i stan och reagerar därefter. Fotgängare är en annan farhåga, som vi nyss läst. Racing hör hemma i ordnade former, inom avspärrade områden, på banan utan mötande trafik, hundar, trafikljus, lekande barn, bussar, ja ni vet...

Och Du, min 316 är ingen skruttig 1.6 på 95 hk! 1.9 snarare och uppskattningsvis 132 hk. Å andra sidan är min bil följsammare på krokiga vägar och det är ändå den körningen jag uppskattar mest - inte topphastighet.

*En tyst minut för de som fallit offer i trafiken*

///Kjell

Bl
92
Blarwp
BMW 325iT -89
Min kompis gled av vägen nu i vintras med sin BMW i ca 80 km/h, Fick en tall hela vägen in till vindrutan men han klarade sig som tur var med en smärre knäskada.
Det fick mig att tänka till ganska mycket när ja höll på att ta mitt körkort, Visst ja gasar också på ibland nu men bara när det är fri sikt och fritt från annan trafik.
Det jobbiga är att man inte kan köra i "rätt" hastighet utan att få långa pärlband med bilar bakom sig som kör om så fort det är möjligt å ibland när det inte är möjligt.
Visa användare
425
Gudis
530i Touring -94:a
I februari köpte jag min M3 coupé -93:a och samma dag som jag skrev papper med försäljaren så sade han att en annan kille hade köpt en M3 bara ett par veckor tidigare, den killen ägde inte den bilen länge förrän han snurrade den runt ett träd och hälsade hem... Då fick jag mig en tankeställare om hur det kan gå när man har "ROLIGT" som man brukar säga.. Fick själv erfara vad en M3 kunde göra när man inte e med riktigt.. Men jag klarade mig utan att skada mig eller ngn annan.. Men FAN vad rädd man blir när det händer ngt sådant...

Längst ränder vinner...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.