|
|
|
|---|---|
|
hej! ska till jobbet snart och skulle bara gå hämta min jacka i från bilen och den går inte öppna! inte ens det vrid nycklen till det läge och hantaget upp m.m tricket fungerar uttat det bara låter som det öppnas svagt fast låset stannar kvar nere! vad ska jag göra brottom..! hittar inte liknande fall i sök... tack Amit | |
|
funkar det inte på någon dörr? _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
hej! nää funkar fortfarande inte =( inte på nån dörr och lampan till larmet (el vad det är) som sitter i mitten på panelen lyser inte längre... typ som det håller det nere! Amit |
|
Steff91 |
Du kan ta en halv stor skruvmejsel eller liknande och sätta in mellan förardörrens ruta och listen (mitt på dörren mot övre kant) och sedan bända ut rutan ca 1-1,5cm och samtidigt ta en lång gripklo och sätta ner mellan rutan och dörren och dra upp låsknappen. Gjorde det på min egen 520-89 när jag hade låst in nycklarna i den. Rotax rules |
| Tricket fungerar väl bara på passagerardörren tror jag? | |
|
hej! nu har det gått 2 dagar kan nån verkligen inte hjälpa mig???? det funkade förut på förarsidan hos mig men inte nu längre funkar inte på nån dörr....det går upp lite men ändå kvar där nere Amit |
|
| fick samma fenomen som du en gång efter att jag tvättat bilen....plötsligt låste bilen sig själv och knapparna "sög" sig fast nere...efter att bilen stått och torkat ett par dagar så fungerade allt igen, fast batteriet var nästan slut då...upptäckte sedan att den lilla plastpluggen som sitter på sidan av dörren vid låsmekanismen var borta på förardörren så troligen hade det kommit in vatten där och orsakat det hela....får väl vara glad att jag hann ut från tvätthallen innan den låste sig.... | |
|
hej igen! nu har lag kommit in i bilen! jag pajade låset till bagage luckan för sen klättra in genom skidluckan(SVÅRT!!) ioch med jag inte hade nån nyckel som passade till bagagelåset så dyrkade jag det me skruvmejsel... och sen voila! fast det går inte öppna dörrarna innefrån och bilen är strömlös... =/ vad ska jag göra ...väntar på en polare som ska fixa startkablar ska se om de funkar.... ha de Amit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.