|
|
|
|---|---|
|
Ska byta den yttre spindeleden på min 328I touring idag.. har ej skruvat så våldsamt mycket nån som har lite tips innan ja börjar med detta... Tack på förhand.... | |
Hubbe328 |
Byt den inte själv om du inte har pressverktyg av ngt slag, den sitter som berget! Kostar inte skjortan att lämna in, ska byta min imorgon (eller snarare verkstan ska) det kostar 1992:- inklusive byte samtliga bromsbelägg runt om. varav material är c:a 800 kr. inkl. moms!!!! Lycka till! |
|
Du kanske har rätt... Men ska kolla hur de ser ut i alla fall. De lät ju ganska billigt, Men är de på Bmw verkstad? |
|
-RW- |
Använd funktionen "ovan" sök inlägg, då får du se vad folk tycker om att byta spindelled utan press. Bl.a jag själv fick byta utan press. jag lovar dig, DU VILL INTE VETA vilket helvete det var. |
sycrlg |
Från Hubbe325: Nej inte bmw verstad, men originaldelar. |
|
Men de var ju då inte farligt ändå om de var orginal delar.... Rätt kurs i alla fall.... |
|
sycrlg |
Bytt och klart, nu går bilen rakt fram. Soppafiltret byttes också, skillnaden märks!! Måste varit stopp i det förra, hej vad det går! |
Rosebuddy |
Gjorde en förbesiktning på BMW i Gbg idag. De högg på båda främre, yttre spindellederna. Hmmm....sa jag och hissade fram ett kvitto på att Wölke bytte den vänstra för 8 månader sedan. De hade lite svårt att förklara att en spindelled glappar så att SPB kan anmärka på den efter 8 månader. Förklaringen är att det är en känslig del av framvagnsupphägningen och en av e36:ans svagheter. 690 kostar det att byta en led, 1100 om man byter både. Jag fick såklart den vänstar på garantin och ett i övrigt mycket bra bemötande. |
|
Kråkan Har du bytt spindeleden än ? |
|
|
Nä men på onsdag blir de gjort om inte du å jag kanske tar oss lite tid nu när ja äntligen fått lös fälgarna, så nu sitter vinter däcken på plats.. Men ja tror bestämt de är lite dålig värme i bilen.. Ha de bäst.... |
|
|
Hahaha! Har lite dåligt om tid i helg men mån el tis kanske. Måste ju montera de nya luftfiltret på M3an |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.