AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
379

koppla in larm

mase
har funderat att köpa min väns larm.nu e frågan hur svårt e d att koppla in d.kan man göra d eller ska man lämmna in bilen?

blixter och dunder....
hmm....först vill jag säga att försäkringsbolaget godtar nog inte installationen om den är lekmannamässigt gjord..antingen så får man hyra in en fackman, eller göra installationen själv och sedan be en fackman inspektera installationen...

men själva installationen beror ju hur mycket grejor det är som skall fixas...mitt larm i min bil, ett CarGard 650S, har startspärr, extra signalhorn, glaskrossensor, samt sensorer för huv, baklucka och dörrarna (ej för takluckan) och jag tror inte att jag hade kunnat (läs ORKAT) installera larmet själv..dels är det så mycket kabeldragning, sen är det ochså mycket som kan gå snett, och det kan vara rätt så tidsödande att felsöka...men har man bara tid över så skall det nog inte vara något större problem, men en larminstallation är inget man skall hasta sig igenom...

detta är då min åsikt i saken, ngn annan får gärna kritisera!

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
he
39
hedning
325i-91 e36
Kawasaki vn800cl-02
Hej du! Det enda problemet tycker jag var att få till styrningen till c-låset. Men så har ju jag startspärr i min sen tidigare, så det kan ju tänkas vara klurigt.
Lycka till!
mase
tack bmwfreak!
du har rätt i att f-bolaget inte godtar om man gör det själv.ska lämna in den så får man de klart.

blixter och dunder....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.