|
|
|
|---|---|
Turbo narkoman |
Har en 745ia som jag köpte i lördags som hadde en trasig start motor och efter bytet så ville den inte starta den bara snurrar men tänder inte det minsta så jag undrar om det e någon som vet var det är för 2 st kontakter som sitter på ena staget vid torpedväggen från ventilkåpan till insuget för dom har inget som sitter i dom och det har det gjort förut, det ser ut som det iallafall. Så det e ju frågan e det som gör att den inte startar eller kan det vara nått annat. Tacksam för all hjälp jag kan få, måste ha en bil att åka i. Mvh Jimmy *Holset HX-50 annars får det vara* |
|
Rätt säker på att dom går till vevaxel givarna som sitter i sprängkåpan. så om det inte sitter några sladdar i dom kontakterna så lär den inte starta |
|
Turbo narkoman |
Tackar för det svaret ska ut och kolla om dom finns där eller om förra ägaren har supit bort dom , det kan ju inte vara så dyra saker eller vad tror du? Mvh Jimmy *Holset HX-50 annars får det vara* |
Paap Reeder |
Hej! Impulsgivaren till min M70 kostade 649:- + moms på BMW Solna. Inter exakt samma som till Din men jag tror priset ligger i den häraden. MVH /// Paap Reeder |
Turbo narkoman |
Tja! Dom var dyrare till 745:an 855kr/st plus fäste 25kr/st Mvh Jimmy *Holset HX-50 annars får det vara* |
|
Du kan kolla om indikatorlampan på instrumentbrädan till växellådan lyser eller inte när du vrider på tändningen. Den ser ut som ett kugghjul med ett A i. |
|
|
Lyser den inte så kan du ha: 1) fel på ett relä som är skruvad vid högtalaren vid motronic lådan. 2) fel på en liten svart låda som sitter på förarplatsen under instrumentbrädan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.