|
|
|
|---|---|
|
Jag ska använda den "nya" M30b35 motorn i min e28 men vet inte hur jag ska kunna använada den gamla elen. Det finns fler givare och många kontakter har fler stift än på den gamla motorn. Jag vill köra med det nya sprutet som har större kanaler. Är det någon som vet hur/om jag kan lösa det? Gaspjällskontakten t.ex. från min gamla motor skiljer, kan den monteras över till det nya sprutet och är spridarana samma så att de kan kopplas till mina gamla kontakter? Luftmängdsmätaren borde ju med vara bättre, går den att använda? Bäst vore ju att skaffa en ny databox med men det får vänta tills ekonomin repat sig. Jag vet att detta har varit uppe tidigare men jag måste ändå fråga om tips på hur jag ska lösa motorfästena. Det fattas tydligen ett gängat hål i blocket. Är det bara på ena sidan det inte passar eller bägge? Hur löser man det bäst? Adapter, borra hål i blocket eller mäste man ha tag på 635 fästen? Finns det fler problem med transplantationen? Jag har postat denna långa frågeställning i en annan tråd men utan resultat så jag provar en gång till. Hoppas någon har tid och kunskap att hjälpa mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.