AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
306

pris på 528-00

frågvis
någon som tycker detta låter rimligt..en svensksåld 528 IA sportpkt, 5600mil fullservad o allt.
Inget att anmärka på skick mkt fin på alla vis....är då 265 000kr rimligt?
vad tycker ni att den kan vara värd?
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Du skriver inget om utrustning och bilens färg, det kan vara ganska avgörande om man skall värdera en bil. Har den skinn, navi+tv, elstolar, regnsensor, PDC mm mm?

roadZter
Precis, vilken utrustning har den? Och är det en kombi eller sedan?

/Simon
frågvis
sorry boys var kanske lite ivrig när jag skrev detta här komemr mer info om bilen....silvermet,stora sportpkt svart skinn plus övrig svensk standard utrustning.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det är ungefär 80' mer än vad jag vill ha för min 528iT -99 :)
Det är upp till dig vad du vill lägga pengarna på.
Mvh
Marin

Ok, bilen är hyggligt välutrustad om än inte extremt. Låga mil brukar innebära höga priser då det det finns många som efterfrågar en sådan bil. Lycka till att hitta en bil som passar just dig!

/Simon
Håller med simon_en, låga mil brukar dra upp priset och det är väl rättvist? Tycker att det verkar vara normalt pris med den info du skrev.

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Mellan tummen och pekfingret brukar man säga att varje mil "kostar" 10:-. Två identiska bilar som gått 5.000 mil respektive 10.000 mil borde då ha en prisskillnad på ca 50.000:-. I många fall tycker jag att priserna är omotiverat höga på bilar med få mil, nya kvalitetsbilar av BMW-klass klarar att rulla många tusentals mil utan risk för större kostsamma reparationer (då utgår jag från att bilen är välskött och servad riktigt enligt intervall). Det kan dock vara värt en del slantar om det finns service på garantin kvar (gäller endast nyare svensksålda bilar).
Som svar på "frågvis" ursprungliga inlägg är min personliga åsikt att 265.000:- är i högsta laget för denna bil (även om det är en touring som brukar betinga ca 15.000:- högre värde än sedanmodellen).

roadZter
Jag själv skulle satsa på en bil med 10 000 mil och 50-80' billigare än 265 000. För 265' är det nästan värt att titta på en 520i 2,2 03:a och välja SCHinn till tycker jag. Inte samma drag visst, men en tre år nyare bil.

Lycka till!

/Simon
frågvis
tack för alla kloka komentarer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.