AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.339

Hållbarhet getrag 240.

sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
Jag har blivit erbjuden en 240 getrag till min 2002 turbo, min fråga är: är den nåt att ha? Vilken utväxling har den? Håller de överhuvudtaget för min bil? (Räknar med bortåt 200hk + Snabba starter i sommarmörkret) Den stora nackdelen är att den inte har uttag för hastighetsmätarwire, och det är ju mindre bra. Den lådan som jag helst vill ha är 265 getrag men den verkar svår att hitta.
Mvh Jon
3,72
2,02
1,32
1,00
0,81

Den håller.
torde väl vara så att 265:an inte heller har uttag för vajer....och hittar du en så är den nog rätt dyr
Marlboro>> Får du betalt av Philip Morris för att göra reklam för deras cigg?? Eller vill du bara få ännu fler i Sverige att börja med jordens dummaste grej -att röka????
M.V.H.
sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
265:an vet jag att den har uttag för wire(Finns en sida om en kille som bygger om lådan så den passar 2002, Jag blev erbjuden en 265 för 800kr men han bodde i malmö så det blev lite långt, kostar ca 500 kr att ta hem också.
Håller med Andreas där: Varför röka? Ingen kan ärligt säga att dom tycker det smakar gott, det får dig, din bil, dina kläder, din lägenhet och alla i din närhet att lukta gammal runk och det förstör sjukvården för dom som verkligen behöver den.
Varmaste tack från "Swedish match".........
tv
73
tvalkoppen
2002 Touring -73
320d Touring M-sport -10
800 kr för en M3 låda, det låter jävligt billigt? Vem är det som bygger om lådorna, köp en åt mig med...:)

//Kristoffer

sE
78
sEiKo
Bmw 2002 tic -75
M3låda? Jag har fått det till att 265 getrag är den som sitter på 528. Jag måste drömt, ursäkta!
Vad heter lådan på 528 i såna fall? Iallafall, Det är bara att flytta över hastighetsmätardrivning och medbringare eller få nån att bygga om medbringaren så den får 4 armar.
Andreas Plars: Röka är nästvärsta SUNS är värts
tv
73
tvalkoppen
2002 Touring -73
320d Touring M-sport -10
sEiKo!

265 heter själva lådan. Den passar till bl a 528, 535 alltså M30, men även till M3.. Problemet är inte själva lådan, utan att få tag i en sprängkåpa till M10 motorn, eftersom 265 har lös sprängkåpa och den enda M10 kåpan är till just M3.....

//Kristoffer
js_snicke

"Andreas Plars: Röka är nästvärsta SUNS är värts"

Håller med dig... Tacka vet jag SNUS! Själv börjar alltid dagen med en stor fet prilla Grov, bästa frukosten i världen :)

Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience.
samma sprängkåpa till m30 och m10, och det finns även en 5-växlad lättviktslåda i 528, denna är 2-delad och har inte lös sprängkåpa, inte lika stadig!! men den duger nog bra den oxå!!
Ti
2.587
Ticco
420i -14
sEiKo:
240 låda e väl en sådan som sitter på min 318iS ?
Inga problem med 200+ hk.

//Ticco

www.ticco.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.