|
|
|
|---|---|
|
Letar för tillfället en 528 Touring och har surfat runt på div sajter och ibland stöter man på exemplar från 98-99 som ofta är mer eller mindre fullutrustade med skinn, elstolar, Navi, etc MEN så har dom en ratt utan multifunktion. Har bl a sett ett par som har samma 3-ekrade sportratt som satt i min 328 C:e från -95. Känns lite konstigt att den som köpta bilen ny lagt på 80-100 tusen i utrustning men inte valt multiratt...Såg t o m en 540 T med Navi/Tv men med denna gamla ratt. Ska man helt enkelt anta att bilen varit krockad och airbagen löst ut och sedan har begagnad ratt ersatt istället för en ny airbag? | |
|
Intressant tanke och god observation! Vad jag har hört så kan man inte montera en ratt utan airbag på en bil MED airbag, blir något fel med sensorer och så. Kan någon bekräfta? Annars så håller jag med dig om att det verkar märkligt att man utrustat sin bil så pass mycket, men sedan hoppat över en praktisk och vettig detalj som multifunktionsratt! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Var kanske lite otydlig...Även den "gamla" 3-ekrade hade airbag. Vet inte vad det kostar att sätta i en ny airbag i en utlöst ratt jämfört vad man kan hitta en "gammal" oututlöst ratt för på skroten. |
|
|
Att en bil som är utrustad med original TV/Navi och telefon inte har multifunktionsratt när vi pratar E39 verkar skumt. Jag vill nog påstå att man av någon anledninge bytt ratt. Även en M-sport ratt för E39 har tex multifunktion. |
|
|
Multiratt är inte std på 528. Många tyskar anser inte att multirattens stora förtjänst är något värd, nämnligen farthållaren då deras trafik sällan tillåter att den kan användas svårare är det inte. 535 och 540 e39 samt alla e38or har multiratt som std. /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.