|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar om det finns någon här som har eftermonterat rövvärme i m3-stolarna (e36 coupe)? Har själv gjort det på några volvostolar för några år sen. Där lossade skinnet lätt. Satt med hakar som bara var att lossa. Men får man loss skinnet lika lätt på Vader-stolarna? Det kanske är lättare att skaffa kupévärmare? För det är väl ingen som har motorvärmare i sin M3:a? Har hört att det inte finns? Inte ens bmw-orginal? Tack. Hls xpoze. | |
|
Motorvärmare och kupevärmaruttag har jag fått monterat hos Englunds i Luleå på min M3:a så nog finns det. Trodde det var orginal med sätesvärmare med skinnklädsel. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Hm... Kontant: vad är det för motorvärmare som du har satt i din bil ?? Vad jag trodde så finns det ingen orginal till M3:or.. Sedan är det väl ändå orginal med sätesvärmare på skinnstolarna..?? Det måste det vara. |
|
|
Njae... det verkar inte som det är orginal med värme i skinnstolarna.... Det finns ju inte i min m3:a. Den är ju i och för sig importerad från det stora landet i söder. Å där kan vad som helst hända... hehe. |
|
|
Hej. Det finns ju slangvärmare som man kan montera. Priset på dom är ungefär lika mycket som en vanlig m-värmare. |
|
|
Det finns till en del M3:or: Länk Slangvärmare är dynga eftersom de oftast värmer kylvattnet utanför motor istället för motorn. Har diskuterats många ggr här. Jag har inte heller värme i mina M5-stolar. Det fixar jag med en lapp renskinn under rumpan, hårar lite grann, men suveränt för isolering och värmebindning kring sittfläsket. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Enda jag vet om värmaren är att det är en Defa blockvärmare, tror verkarn pratade någonting om att motorblocket är likadant som någon annan BMW modell ? ---------BMW ///M3---------- |
|
| Spelar ju ingen roll om de är en M3a du ska ju ändå bara trycka in värmespiralen i en frost plugg o storleken på de hålet lär ju va samma som till någon annan bil. Annars finns de ju alltid Webasto bensinvärmare men den är jävligt dyr. | |
|
Stjärt värme är ett tillval...de är därför de är olika på olika bilar, det är beställt från fabrik eller så eftermonter så de är ingen standard sak! Mvh// jå |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.