|
|
|
|---|---|
|
Min varvräknare har börjat fladdra, den kan funka jätte bra i ett par dagar och sedan heldött i nån dag. verkar som det kan vara något glappt. ibland fladdrar den också. har föresten en 320 e30. Kan nån svaret var snäll och säg det, det är väldigt irriterande. | |
|
låter som om att du har drabbats av e30sjukan..jag har den oxå på min bil...det är såhär att på baksidan av ditt instrumethus så sitter det 2 st batterier, så kallade SI (ServiceIntervall) batterier, dessa håller spänningen till bl.a. SI-indikatorn som sitter i instrumenthuset, men även ekonomimätare, varv, hastighets, osv. När dessa tappar spänningen kan man få dom felen som du beskriver..funkar alla övriga mätare ? det kan oxå vara kallöddningar, dvs att ngn lödning på baksidan av kortet har släppt..sen kan det vara att givaren är trasig/konstig.. eller så kan det vara som det är på min bil..kretskortet är sönder..detta är troligen dyrt att laga då det måste felsökas, och sånt är inte billigt, om man inte vet direkt vad som är fel på kortet... det bästa är att försöka få tag i ett komplett instrumenthus, ngt som inte är lätt, eller att hitta ett kretskort som passar ditt hus... lycka till "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| Alla andra mätare fungerar utom varvräknaren men som jag sa verkar den vara glapp så jag tror inte att det är si batterierna. | |
|
det enda batterierna gör är att komma ihåg hur länge sedan du gjorde service och hur många dagar det är kvar till nästa....alltså med stor säkerhet är det kretskortet... /Henk BMW CS #5075 Sugen på en E34...vill du byta??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.