|
|
|
|---|---|
|
Hej. jag är en nybliven ägare av en 320i -86 (min första bil btw) och det är lite småfel som behöver fixas, Det största är att centrallåset inte funkar och att låset i förardörren inte går att låsa utifrån. Vet någon vad som kan vara felet och vad man kan göra åt det. Tacksam för svar / Sebastian | |
|
Jag hade liknande problem på min 320iat -89. Med den skillnaden att centrallåset funkade, men det gick inte att låsa från förrar dörren bara att låsa upp (Känndes som något kuggade över vid låsningen). Felet var en lite grej som sitter inne på låscylindern, som mekanikern sa att dom brukar slittas med åren. Kan inte svara på vad det kostar att bytta bara denna grej då jag behövde bytta hella cylindern, men en okodad cylinder inkl allt material kostade 178:- på bmw. Vet ej hur svårt detta kan vara då jag lätt lämna in min. Hoppas detta varit till någon hjälo //Crille |
|
|
Har ett liknande fel på min bil.Jag är tvungen att låsa/låsa upp på passagerarsidan.Händer ingenting när jag vrider om nyckeln i låstet på förarsidan. Det kanske är något stag som har lossnat bara!?.Jag försökte kolla detta på min,men jag fick inte loss dörrsidan!.Det verkar som den satt fast innanför knappen till elspeglarna!?,men där hittade jag ingen skruv..? Mvh David |
|
|
Chano: Du måste skruva loss skruvarna två st som sitter vid dörhandtaget om jag säger så. sitter snett under, rätt långa skruvar. sen har du en skruv innna för själva elspegel manuvreringen, den måste du plockat ut. sisst men inte minst så har du även en skruv bakom dörröppnaren. sen är det bara att lossa på dörrsidan, akta så inte klipsen går sonder. du kan bända lätt med två plast skrapor som du kan sätta in i dörrsidan.. Sen till Baster: ang ditt sentral lås. Har ju kollat på det, och den är en arm som gått sönder, är övertygad att bara den armen gåratt köpa så kommer det att fungera. Men ska inte bilen starta först... |
|
|
Oj, ursäkta om jag var oförskämd Blaster, först föratt jag skrev Baster istället för Blaster. sen föratt jag skrev att bilen kanske skulle starta först, detta pga att en polare har dessa fel på sin bil. |
|
|
d00ze: det är lungt :-p tack för tipsen allihop.. ska kolla upp det |
|
| undrar bara en sak....har en 325-87,va C-lås tillval eller standard då? | |
BMW Kungen |
c-lås std. Mvh /// Kungen |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.