|
|
|
|---|---|
sacke |
Hej! När jag stängt av bilen så surrar det i kliman..ska det va så eller är det nåt fel? Surret kommer precis bakom displayen...låter skumt!! Mvh Sacke |
|
du behöver inte vara orolig... så ska de va ---------------------------- Finns på icq: 60288954 "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
|
De är en liten fläkt som går i några minuter efter du stängt av bilen, samt startar när du larmar av den. så var det i min e36:a iaf. Så precis som rymdutforskaren säger, fullt normalt. |
|
sacke |
Tack å bock!! Då kan jag sova lugnt...:) |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Fläkten är till för att förse de temperatursensorer som sitter innanför klimapanelen med cupéluften så den håller rätt temp. den stannar när bilen intar viloläge efter ca 10-15 minuter, men start så fort bilen aktiveras med avlarmning elller dörrar öppnas. MVH Hasso Länk |
|
Min fläkt låter som fan! lagret e slut i den! Så nu undrar jag om man kan köpa bara fläkten? lr måste man byta hela klimatpanelen? Taksam för svar? MVH David |
|
|
Är ni säker på att ni inte bara behöver rengöra fläkten? Det samlas ordentligt med damm där. Fläkten i min e39 surrade ordentligt innan jag använde mig av hammars utmärkta tips! Länk Rengjorde den för ett halvår sen och den har varit knäpptyst sen dess.. BMW4EVER! --- Min E39:a: Länk |
|
|
Hade isär panelen igår för ett annat problem! men jag ser på den länken du skicka så e inte fläktarna samma! men ganska lika! E det bara att dra isär flänsen från motorn? för att komma åt lagret? David |
|
|
Om man kollar på dessa bilder Länk så ser man att det inte e riktigt samma! men kan man dra isär denna med så? David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.