AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
585

högtryckstvätta motorn

mase
hej allihopa
jag tänkte tvätta motor(rummet)med högtryck,kan jag göra de utan att förstöra något(tänstift etc).
har en e36 325.

blixter och dunder....
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Här finns nog allt du behöver vet om motortvätt:
Länk

Lycka till!

blixter och dunder....
Wolv:
Jag kunde inte sagt det bättre själv.

Mvh.
Micke
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Micke:
Jo, du kunde undvikit felstavningen som jag gjorde mig skyldig till! :)
Bra artikel är det iaf, frågan är om jag ska våga mig på det till våren....

Tigerr
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
wolv:
Du vet väl att Micke gärna gör det på din bil billigt?? Dessutom lämnas fullständiga garantier mot ev fel som uppstår i elektroniken :- ) Det är kanon!! Jag tänkte lämna bort Forden till honom nån dag, men risken finns väl att han inte åtar sig jobb med ett sånt bilmärke...
/Kidde (med smutsig Ford...)

Hjärtat säger fortfarande BMW...
Kidde, Kidde....
Hade du haft en BIL så skulle jag gjort en motortvätt gratis...
I ditt fall så befattar jag mig inte ens i frågan. Hehe....

Mvh.
Micke
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Kidde:
Det låter perfekt det eftersom det är just elektronikstrul jag är lite orolig för.... ;)
wolv:
För att du ska få en motortvätt måste du få bilen tre mil i ostlig riktning och eftersom du har ställt av den så får du inte köra....
Hehe.

Mvh.
Micke
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Micke:
Hehe, där identifierade du ett problem.... :)
Ki
620
Kidde
wolv: Hört talas om sk "Trailer-Queens". Det går att lösa transport på det viset, men annars kan du ju vänta till våren... :- ) Hade nog jag gjort... Det är ju sjyssta garantier iaf... :- )

Micke:
Jaja, jag misstänkte att du skulle kläcka ur dig nåt dumt :- ) Har säkert nån fiffig grej på min Ford som du saknar på din "zigenar-släde"... :- ) T ex dragkrok... Justerbart intervall-läge på torkarna, eluppvärmd vindruta, justerbart svankstöd och regummerade vintersulor :- ) Det du!! Farsan Baloo kan han också :- )
Förresten, har Natures nåt vinylputs som är bra?? (Ärlig och rak fråga utan nån baktanke förutom ett bra svar).
/Kidde

Kidde:
Uff... Om jag skulle räkna upp vad jag har som inte du har så skulle det ta hela dagen...
Justerbart intervall-läge på torkarna FINNS och det hade du åxo på din men det krävs lite kundskap för att använda den.... Hehe...
Jag har en flaska i garaget. Bara att komma och prova. Jag är jättenöjd och du vet ju hur petig jag kan vara med putsen...

Mvh.
Micke
Länk
Ki
620
Kidde
Nähä du, finns inget justerbart läge för intervallen, så det så!! :- )
Ja, jag ska komma förbi och testa putsmedlet, så får vi se om det är bättre än Armor All... VET hur petig du är/kan vara, men du vet också hur petig jag kan vara... :- )
/Kidde

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.