|
|
|
|---|---|
Janne.A 2002 |
Idag började tempmätaren på min 316 i-90 fladdra mätaren slår inte helt i botten utan står och fladdrar mellan normalt och nästan normalt är det fel i instrumentet eller givare? Jag hittar inte givaren heller någon som kan tipsa mig var den sitter finns det någon som haft ett liknande fel? |
|
Har haft samma problem.. det kom och gick.. vet faktiskt inte va det kan vara med där är säkert glapp i nån givare som vanligt :) GL/ANte Drive it like you Stole it!! |
|
|
Hastighetsgivaren har jag för mig sitter på diffen (rätta mig om jag har fel). Sen kan det ju också vara SI batterierna som har ge med sig??? Bara att byta ut och kolla...:) Mvh Martin |
|
Deliq |
>Janne.A 2002 Troligtvis har du luft i kylsystemet. Prova med att lufta kylaren ordentligt så ska du se att mätaren slutar att fladdra. M V H // Deliq ______________________________ Nu med bilder: Länk Länk *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
hade samma problem på min 318...jag bytte kretskortet i instrumentet och så var problemet löst...ca 1100 kr hos BMW och deet finns en guide på den här hemsidan hur man byter det.... Henk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.