|
|
|
|---|---|
|
kan någon svara på denna fråga ska nämligen byta topppackning på tisdag kan man använda dom toppbultarna som redan sitter där???????????????? har man bmw så ska det va sex burkar!!! | |
|
Allt går, men du ska helst köpa nya... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
JarJar |
en sats med bulter til m20 koster knapt 220-230 kroner og det er ikke verdt å rissikere problemer for en så liten sum. kjøp nye. |
|
Köp nya!! som JarJar skriver så är dom inte dyra...Bultarna är inte till för att dras mer än en gång... "Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna... |
|
svintoleffe |
man måste köpa nya för att man drar topplocket med grader och det är sträckbultar så efter en gång byt helst . jag fick det problemet på min bil att bultarna inte klarade av en andra gång |
ant |
har man en gång sträckt dom så är dom så att säga förbrukade. du kan inte sträcka dom en gång till. och ser man till priset så är det ett hiskeligt pris om man ser till vad dom kostar att tillverka, men att jämföra med vad som kan hända om du drar av en bult på plats eller kör av den så är det ett överkomligt pris. jag jobbar med att tillverka fästelement (skruv/bult) jag vet vad det kostar att framställa diverse skruv. det är hutlöst att sedan se vad dessa kallfromade järntrådsbitar kostar att köpa i fackhandeln efter att ha gått igenom några mellanhänder.. ett exempel är volvos "turboskruvar", hjulbultarna på deras nyare modeller (M14x1,5) min firma får cirka 5 kronor styck för dessa. detta är en av de dyraste skruvar vi tillverkar. sedan säljer volvo dessa för drygt 200 kronor (cirka) för 5 stycken.. ============================= Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.