|
|
|
|---|---|
| Jag har en 528I-98 | |
|
Men några adaptrar , svar JA. I vanliga fall så skall det vara en Alpine växlare som har ett M i bokstavskombinationen ,där din har ett A. Det är två olika system som Alpine använder (Ai-net och M-bus) så först behöver du en adapter som gör Ai-net till M-bus och sedan behöver du en adapter som för växlaren att passa till din huvudenhet. Kan kolla vad vi har för rekomenderade utpriser på dom i morgon. Mvh Jonas.N |
|
|
passar en sådan till en businesstereo? finns det andra som passar, eller är det bara att byta kasettdelen mot en CD? vad blev priserna? Mvh Johan |
|
|
För att citera mig själv :"Till BMW 3- och 5 -serien från och med årsmodell -96 med BMW Business / Business RDS, ljudanläggningar med CD-växlar styrning (dock ej anläggningar med navigation) passar Alpine cd-växlare CHM-S630, som är världens minsta 6 skivors växlare. BMW har två olika system från årsmodell –02 och nyare, ett med 10 ben på anslutningen och ett med 12 ben, se efter vilket innan beställning. På bilar till och med –01 är det 10 ben på anslutningen. Paket 1: BMW/630, växlarpaket för 10 bens anslutning. Innehåller en CHM-S630 och en BMWE46/39-Alp 10pin (interface). Passar alla bilar till och med –01. Paket 2: BMW02/630, växlarpaket för 12 bens anslutning. Innehåller en CHM-S630 och en BMW01ALPE46/39 12pin (interface). Interfacet kopplas till CD-växlar uttaget som sitter i bagageutrymmet i bilar med fördragen kabel eller bakom radion om det inte finns en fördragen, alla paket levereras med en kabel på 5 meter." Jag klippte ut det från mitt brev till alla BMW ÅF. Priser: adapter för Ai-net till M-bus, KCA-130B, 295:- Adapter för cd-växlare till huvudenhet 1675-1795 beroende på modell. Mvh Jonas.N |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.