AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
297

Hjälp vid köp av e30

sh
820
shu!
525i -91
Hej...
Hade lagt in ett inlägg om en bil som jag spekulerade på där jag bad om lite råd, men av nån anledning vart det borttaget. Så jag tänkte fråga igen.. : Nånting speciellt man ska se upp med vid köp av e30 ? Nåra kända fel osv.

Kanske pga att jag länkade till annonsen som den vart borttagen, så jag tänker inte länka igen. Tycker ni 25000kr är rimligt pris för en 323:a -84 med drygt 24000 mil på mätaren är för mycket ? Tycker personligen bilen verkar fräsh och den är i mina ögon mycket snygg.

Kanske redan nån som svarat på detta men jag kan ha missat nåra tips eftersom den vart borttagen.

Tacksam för alla tips jag kan få.

// Giv en olle! å gär`n rivar!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
shu!, you've got mail!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
sh
820
shu!
525i -91
nofx16 you`we also got mail :P , vill också ta och passa på att tacka för hjälpen.

Men jag söker fortfarande info om om grejjer man ska se upp med vid köp av e30, om någon vet nåting speciellt som jag ska tänka på. Eller är det så att e30 är så perfekt som den är och inte har några fel ? :)

st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Det vanliga ska man kolla, rosten. Bildas gärna rost på bakluckan samt vid nummerplåten i bak. Hjullager, kolla även toppen, kan vara lite känslig om det inte är bytt till de nya topplocksbultarna som ska vara av torx, ej sexkant! Kolla instrumentpanelen så den är hel, dvs alla mätare fungerar, annars så kan det vara SI-batteriet som spökar.
Lite tips i alla fall, men en E30 är inget undantag vad gäller fina bilar, det finns vrak också tyvärr så kolla allting du bara kan komma på.

Mvh Tobias

"Letar efter en trimmad E28"
sh
820
shu!
525i -91
Ok, ska kollas tack för tipsen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.