|
|
|
|---|---|
Andywarden |
När jag kör på 1:an eller 2:an utan att gasa så driver bilen framåt ändå. Tomgången är som den skall. Funkar Bmw så har eller vad är det frågan om? En annan liten grej, ALLTID när jag skall köra iväg och jag släpper upp kopplingen på 1:an så dör bilen för en halv sekund och sedan drar iväg!! Märker även att billjusen fram tappar styrka när det händer. Tändspolarna är bytta! Hjälp |
|
Fråga ett, dragläge finns på alla bilar.... Fråga två pröva att ge grundgas och va lungn på kopplingen när du kör iväg... Anledningen till att ljusen tappa styrka är för att du håller på att få motostopp... Frågan låter lite mysko då dessa problem brukar komma från förare med lite bil samt körvarna. Men det är kanske fallet och är i sådana fall inte ovanligt.. I vilket fall lycka till och ta vara på din pärla...:) Mvh Martin |
|
ant |
varva till motorn så att tomgången försvinner. det behöver inte var mycket alls, bara så att du går ifrån tomgången. då slipper du det som händer dig, att motorn nästan dör. ============================= Länk |
|
BMW:s motorer är ju ganska starka de flesta av dem och jag kan säga att en 535 som jag har haft, den gick det att starta på 3:an med att bara släppa upp kopplingen så gled bilen sakta iväg. Den klarade dessutom att ligga på femman inne i stan och "köra själv" med hjälp av tomgången, gjorde då ca 50 km/h! "Letar efter en trimmad E28" |
|
Andywarden |
Tack för svaren! Jag önskar att det var att man var en nybörjare på att köra bil men icke. Det som jag beskriver händer även om jag varvar upp från tomgång. Samtidigt tycker jag nästan alltid att jag hör ett ljud(låter som ett tryckljud av något slag, puffande ljud) svårt att beskriva. Hade 325 -92 innan, den gjorde inte alls såhär! |
|
Tjena! Men kan inte det ha med spjällägesgivaren att göra?? Kommer inte ihåg om man kan ställa givaren på bmw... var ett tag sedan jag hade BMW. Skulle spjällägesgivaren stå i ena änden så kommer det att bli väldigt mycket grundgas.... Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.