|
|
|
|---|---|
|
Någon som har någon erfarenhet av N.P. bil AB i Jönköping? Är de "seriösa"? Pengar är inte allt här i livet, men det är en hel del... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk använd gärna den utmärkta sökfuntionen MVH Hasso Länk |
|
Tack Hasso! Verkar som om man kan få svar på de flesta av sina frågor genoma sökfunktionen. Mina misstankar ang. NP bil verkar stämma så här långt i alla fall... |
|
j-son |
enligt mig så är det en bra firma, har själv köpt ett flertal bilar hos dem, och har aldrig haft problem med dem. de har även varit hjälpsamma när jag har behövt styling mm. enligt mig en seriös och bra firma. MVH: j-son |
|
Hallå! Det är inte min firma vi pratar om!!!! Ville bara förtydliga - tydligt! :-))) Mvh /NP |
|
|
En väldigt nära vän köpte en Audi S8 -97 som var importerad av N.P. Bil och även såld genom dom/honom. S-boken är förfalskad med tipp-ex o dyl. Tror just den bilen blev diskuterad är för ett par år sedan men tråden blev borttagen. M V H Stephan -Don´t roll the dice if you can´t pay the price! Länk |
|
| Att sådana firmor överhuvudtaget kan leva vidare! | |
bmw,m3 |
Hej! Gammal tråd men n.p lever vidare. fick ett mail idag från n.p bil om denna bil. dom tar min gammle volvo i inbyte + pengar runt 78-84 tusen verkar dom vilja ha i mellan. någon som vet nått om bilen.? Länk |
|
Bara deras rubriker låter oseriösa: BMW 540 I STEPTRONIC/18TUMS -97. Vad är ett par fälgar värda när man köper en bil. 18TUMS...Tror N.P att fälgarna är lika mkt värda som bilen i fråga eftersom det skriver att bilen har 18" fälgar i rubriken? Stackare. |
|
|
KW: Nu tycker jag att du börjar bli lite småaktig. Typiskt löjligt och onödigt inlägg som du just skrev. |
|
|
Han försöker vara seriös.. Men Bilarna han köper är inte lika seriösa. Många har varit krockade mm... |
|
|
Man ska nog utvärdera varje bil för sig - det räcker med att veta att det kan förkomma fiffel - hellre att man är beredd på det än att man blir grundlurad på ett ställe som man inte anar... Däremot vart det ett väldigt stort bedrägeri hos NP ett år sen tror jag då denne hade stora skatteskulder - alla bilar återfanns dock... Tråkigt när det går dåligt för folk! |
|
|
Hej! Jag såg tråden och kom på att den här firman har jag ju erfarenhet av. Första tillfället var när jag skulle sälja min 850, var där dag 1 och fick ett pris vad han ville ge, skulle återkomma dag 2 eftersom det inte gick några bra tåg motsv. hem. Vi skaka hand och han gav intryck om att vara seriös. När jag kom dit dag 2 så gällde inte vår överenskommelse utan han hade tagit dit en mekaniker han kände som inte kunde prata svenska men kunde tydligt peka ut ytterliggare fel på bilen. När jag tog upp S8. som det var fel på så vifta han snabbt bort det och fråga mig istället, hur kan du tro att jag är oseriös med tanke på vilka bilar jag har, jag citerar inte eftersom jag inte kommer ihåg exakt vad han sa med det var budskapet. Då hade han inte någon audi S6, V70R. Tillfälle 2 Jag har min S60 till salu och blir uppringd, efter ha haft ute den på annons ca 1 månad. Jag känner igen rösten men kan inte sätta fingret på vem det är, affären är att vi täffas han ger mig 30% av bilens pris resten ska jag få när den blir såld vilket han tydligen redan nästan har fixat. Han ber ig dessutom att ta bort annonsen för att hans klient letar bilar. Jag tycker det hela verkar skumt, men har bara gjort en tidigare bil affär, så man vet ju inte så mycket. Dagen efter pratas vi vid igen och han verkar ännu mer sugen på att köpa, vi ska mötas en bra bit bort ca 30-40mil för mig . När jag tar upp faktumet att jag inte har någon garanti att jag får mina pengar vid hans försäljning så blir rädd/arg och tycker vi ska skita i allt eftersom jag redan tänker så, uppenbarligen fel tankebanor:P. När jag säger att jag vill ha pengar för annonsen(vilket i säg kanke är löjligt men jag ville testa) då säger han att "Vad tror du inte det har kostat mig med att boka rekond av bilen, verkstadsbesök osv." Personen jag kände igen var bilförsäljaren får N.P bil i Jönköping, dock vet jag inte om han var ägare av företaget vid det andra tillfället, allt inträffa under 2009. Jag har inte missat deras annonser i efterhand om Audi Rs6 och S6., skulle man vara intresserad av en bil där ska man gräva riktigt djupt och lämna bilen till någon kunnig som kan syna den ordentligt. Väldigt trevlig var han men när man börjar fråga lite så faller allt snabbt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.