|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på att Turbo-konvertera en -72 2002'a och har lite frågor.. Rent tekniskt är det inget större problem men hur gör man vid besiktningen? Jag vet att det ska gå att besikta med Turbo men frågan är om jag måste registrera om bilen som en 2002 Turbo och lida försäkring och diverse därefter eller om man slipper registrera om den så länge man har papper på att effekten inte överstiger orginaleffekten? | |
|
Den blir aldrig registrerad som en annan befintlig bilmodell, t.ex. 2002 turbo. Det kommer att föras in i registreringsbeviset att motorn är utbytt och effektuppgiften ändras. Jeppe |
|
|
Aah, men detta påverkar väl försäkring och sånt då också eller? |
|
|
Det där är inte riktigt min avdelning, men det borde det göra tycker jag. Fråga i försäkringsforumet eller ring några försäkringsbolag och fråga... Borde den inte gå att entusiastförsäkra? Jeppe |
|
Kongo MMH |
Du får den inte godkänd på besiktningen. Försäkringen påverkas inte. |
|
Kongo MMH// 02:orna går att besiktiga med turbo ;-) LJL & Jesperado// Borde gå utmärkt att entusiastförsäkra. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
Japp 02'or går att besikta med Turbo.. Kristian Larsson: Entusiastförsäkra, vaför tänkte inte jag på det? :) |
|
|
Du vet väl att du måste ha en till bil registrerad på dig om du ska entusiastförsäkra? För även om du bara cyklar eller åker tunnelbana så tror försäkringsbolaget att du ska ha den som bruksbil och bara vill ha billig försäkring. |
|
Kongo MMH |
Entusiastförsäkring kräver ju originalbil bl.a? Svårt i ditt fall? |
|
Usch blä, har inte plats för mer än en bil just nu.. det var ju synd, ja den ordinarie försäkringen var inte så farlig ändå så :) |
|
|
Nej försäkringspremien ändras inte om du monterar turbo, förutsatt att du inte skriver en högre effekt än originalbilen får ha... |
|
|
Finns entusiastförsäkringar som inte är begränsade till originalbilar. Har då funnits iaf. Kiip Spiiding! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.