|
|
|
|---|---|
|
Jag har ju som ni sett monterat en manuell V8 i min 740 automat, som tidigare hade en automat-V8 givetvis! Det ända som skilde dem åt var att jag fick montera bort startkransen och montera dit automat-8:ans flexplatta + dra ut pluggen(lagret) som satt i vevaxeln(där tappen på turbinen skall in). Nu är det emellertid så att när jag monterar dit automaten mot motorn så kommer turbinen pyttelite i kläm, den tar emot insidan på automaten. Vad kan vara fel? Enligt BMW är det samma bottendel på alla 4,0 L V8:er och därför bör det ej vara någon egentlig skillnad där. Tanken har ju fallit på att veven är för lång, så flexplattan kommer för långt ut och därför pressar in turbinen för mycket i automaten. Men det skall alltså inte vara möjligt. Jag tycker även då att pumpen borde ta stryk! Någon med synpunkter/ideer/fakta/lösningar?? Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
| Från vilken årsmodell kommer svänghjulet och flexplattan för automaten? | |
|
flexplattan är från din automat! Som du köpte av mig häromdan! Svänghjulet satt på motorn jag monterade i bilen och kommer från en 540 -93 eller 94. Automaten som jag köpt och monterat kommer från en e38 740, samma som min bil är. Någon ide?? PS Hoppas du blev nöjd med lådan och att frakten gått bra DS Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
| rättelse: flexplattan kommer ju från MOTORN som satt i bilen (och var monterad ihop med lådan du nu har!) | |
| Tobbz, du har mail. | |
| Tobbz, hur går det? Är lådan på plats nu? Hälsn Bumse | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.