|
|
|
|---|---|
mase |
hur e priset på trim på en 325i.kan man komma undan eller blir d hela plånboken. (trim=inte luftfilter) blixter och dunder.... |
|
Bästa är att köpa chip,filter och sportsystem efter katt. Det ger mest för pengarna. Annars kan du göra som jag, chip, filter, avgas, kattersättare ifrån M3, M3 grenrör, trimkammar. Kostade ca 25000kr och det kändes som 20000kr av dessa slängdes i sjön...... Tyckte inte att trimkammar, kattersättare, sportsystem och extraktor gav så mycket att det var värt de pengarna det kostade. Så jag lessnade på det och sålde bilen och köpte en M5 istället..... Man får en M5 för samma pris som om man köper en 325i och ska trimma upp den + att 325an går ju inte riktigt lika bra..... Mvh Patrik |
|
mase |
tack patrick. nää håller me ska de vara så dyrt kan de få va. vad för chip hade du? hur mycket gav de (hk samt i pris) blixter och dunder.... |
|
Köpte ett chip privat, märke Wenning. Skulle göra ca 15hk , och det märktes stor skillnad med chippet. Varvade ju 7000rpm också. Mvh Patrik |
|
|
Asså köper man trimkammar och extraktorgrenrö etc. så måste man ha ett speciellt anpassat chip för grejerna är att man rättare sagt mappar om bilen , då får man effekt ! Ska du ha ett luftfilter som ger nåt , så köp ett Kolfiber CDA-luftbox från Länk och UNI-chip styrbox från Länk det blir ju en nätt summa på drygt 8.000-9.000:- men garanterat mycke effekt ! _____________________________________________ Länk |
|
|
Jag kollade med olika trimfirmor och jag fick hela tiden olika besked, en del sa att om jag skulle mappat bilen hade det gett 5-10hk , en del andra att chippet var tillräckligt optimerat........ 10hk hade ändå inte gjort bilen till någon räser.... Mvh Patrik |
|
|
på min bil om den var original skulle UNI-chipet göra 25 hästar , (bromsat och kollat på flera bilar som haft installerat) men eftersom min ligger redan på 250 ungefär , ska bromsa i veckan så borde jag få lite mer effekt _____________________________________________ Länk |
|
mase |
tack ska kolla lite runt blixter och dunder.... |
|
Men det finns ju några här som åker med turbo i 325:an. Kanske kan det vara en kostnadseffektiv lösning på effekthöjning? Vad jag förstår har en del inte inte ens sänkt kompressionen och det gör ju hela installationen lite enklare... //Erik// |
|
mase |
jag e rätt dålig på de här men vadå turbo? blixter och dunder.... |
|
Sandgren: Hur fick du dit M3 grenröret? Jag har lite problem att få dit några muttrar (trångt som attan) ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Koni: Det är bara att pilla vidare, lite skavsår på knogarna och 3-4 timmar så går det!! =) En del muttrar är lättare att ta underifrån och man kan gärna vara 2 personer som hjälps åt. Mvh Patrik |
|
|
Turbo på en 320 e36 finns på Länk //Erik// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.