AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
847

Larm E30

Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Har ett larm i min E30 som heter "Dont touch my car"...verkar inte tillhöra eliten men det fungerar. Saken är den att jag måste låsa med nycket och sen trycka igång larmet. Kan man inte göra så att när jag trycker på knappet för att starta larmet så låses bilen också. Så jag slipper göra det manuellt? Tacksam för svar!

Länk

Geee mig hardtop !!
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Förutsatt att larmet är förberett för detta och att du har centrallås så kan du koppla in det. Kolla upp om larmet har den funktionen.

Jag har till exempel larmet Car Duard 650s och det har inte någon sådan funktion tyvärr. Har också funderat och frågat runt lite nämligen. Det gick att köpa till en extra box för ca 1000:- för att få det att fungera men då blev det genast för dyrt enligt mitt tycke!

//Johan

dreiachtzehnis
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Jo, men man borde kunna typ..koppla inte sig på ngt så dom går ner =).. Jobbigt. Ska kolla nu, återkommer..

Länk

Geee mig hardtop !!
Visa användare
1.465
ChristianF
325iT -07
Mitt larm heter TouchGard Tg-100X.
ngn som vet mer ?

Länk

Geee mig hardtop !!
johankihl: jag har oxå CarGard 650S på min bil, och jag undrar om du vet om man kan stänga av larmet tillfälligt, typ när man skall tanka och göra liknande grejer utanför bilen som inte tar så långt tid...för larmet går ju igång 20 sekunder efter att man har slutit larmslingorna så att säga..och det är jävligt jobbigt att man glömmer det varje gång man tankar så att larmet går och alla på macken glor på en :)

på 950S går det att aktivera ngt serviceläge så att larmet inte går igång automatiskt...men inte på 650S..
jaja...ha det bra...

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.