|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet om det syns någon skillnad på MK1 cd-läsaren och MK2 cd-läsaren. Jag har fått tag i en som ser ut som den MK1 jag har i min 95:a men jag är inte säker! | |
| Ingen som vet detta? | |
|
Javist! Kontakterna bak är helt olika! mvh George |
|
|
Ok Tack! Så man kan inte råka montera en MK2 läsare i en MK1 bil? |
|
|
Nix, man får isåfall bygga om till MKII kontakten. mvh |
|
| George har du schema på ombyggnad från MKI till MKII? | |
|
Nej, men kolla om BMW har en "adapter" kabel. Har de inte så tycker jag att de borde förse schemat från deras DIS system till folk som ville göra en sådan uppgradering (hävda det bestämmt!) mvh George |
|
|
ja, håller fullständigt med dig. Har dock hittar pinlayouten nu på bla openbmw.com så jag tror att jag har koll på det. Kommer definitivt inte köpa en adapter via BMW då jag vet vad det tar betalt. Passade också på att uppdatera min MK1 i dag till senaste versionen och det är klart snyggare med den helblåa layouten än den bruna. Tycker mig också känna att den är helt klart snabbare nu också. |
|
|
Stout: Kan man ändra språk på Din MKII från tyska till engelska? På min CARiN 522 kan jag ändra till olika språk bl.a svenska via mjukvaroskivan! Mycket smidigt tycker jag! Dessutom kan jag lagra 2 olika språk i själva navienheten. Länk MVH/Andrè |
|
| ¨Man välja tyska engelska och franskai setting i navigatorn. Jag har den inställd på engelska. | |
|
Har en bekant som har en 323 99-a med en MKII tror jag att det är och där går det inte att byta språk från tyska via menyer?! Har ej kollat på det själv men enligt honom så är språkinställningen lagrat i návienheten. Kan det stämma?! Länk MVH/Andrè |
|
|
Jag menar rösten och ej språkinställningen på menyerna!! Sory om jag var otydlig. Länk MVH/Andrè |
|
| Rösten är på engelska menyerna likaså. | |
|
Stout: Då ska det gå att ändra alltså. Hade Du engelsk röst även innan uppgraderingen av mjukvaran först till v.17 och sedan ver.18.2 på det? Länk MVH/Andrè |
|
| Ja. Tror att rösten är hårdkodad i navin och inte har något med uppdateringarna att göra. Vill för övrigt bara har den engelska rösten :-) | |
|
Men om den är hårdkodat hur kan man ändra då från tyska till engelska på 323-ans navi då? Länk MVH/Andrè |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.