|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle behöva tips och idéer till helgens startoperation. Jag får helt enkelt inte bilen till och starta, det finns säkert flera faktorer som kan vara orskaken men en är att jag inte får riktig fart på startmotorn. Detta har uppstått efter att jag har bytt kol i generatorn. Hade inga som helst startproblem tidigare. Se inlägg "generatorstrul". Finns det t.ex komponenter till startmotorn som inte är i direkt anslutning till startmotorn, typ relä, box, säkringar osv. Idéer mottages tacksamt. Felix | |
sebbe_bmw |
I vilket skick är batteriet? Har du testat med hjälpkablar från ngn annan bil? Sebbe |
|
Om batteriet är ok,du får kolla upp startmot.kanse den fältar.Försök komma åt med en hammare och slå på själva startmotor. Blir det nån ändring så får du byta starten.Förresten kolla jorden till motorn oxå. Går bestämd framot! |
|
|
Så där ja, nu spinner tolvan som vanligt igen. Skönt. Vad var det för fel kan man ju då fråga sig? Inte en jävla aning!!! Efter att ha gett upp egen felsökning lämnade jag in bilen för felsök/diagnos hos Bmw. Efter ett par timmar ringde de tillbaka och sa att bilen var klar och att jag kunde hämta den. -Vad var det för fel då? Frågade jag. Spänningsfel i batteriet förmodligen fick jag till svar. -Men batteriet är ju helt nytt!!Hur kom ni fram till det? Var min fråga direkt. -Nja...kopplade på en rejäl startbooster och körde tills den startade. Den var jäkla trög för den var så sur, fick jag som förklaring. Du har surat ner den ordentligt, sa verkstadskillen. -Men va tusan, jag har ju gjort precis likadant!!!! Jag har använd startbooster, olika batterier, TVÅ batterier. Jag t.o.m gav den en dos 24v av misstag men fick ändå ingen fart på startmotorn. -Vi har väl bättre grejor antar jag säger killen och ler. Va fasen svarar man på det? Jag fick ingen utskrift på diagnosen för de hade inte gjort någon. De hade fixat bilen så vidare diskussioner var överflödiga kändes som. Betala och var glad. Ärligt talat så var jag glad, det blev betydligt billigare och lättare än vad jag hade kunnat föreställa mej. Men hobbymekaniken i mej fick sig en knäck. Vad har jag gjort för fel????? Glad men konfunderad. Felix |
|
|
Hade liknande startsvårigheter efter köldknäpp och misslyckat startförsök -27 i jan 2001 i Piteå. När det töade gick det inte få start. Lyckades slutligen få start efter många minuters högvarv rusande hyrbil med startkablar som hjälpström till min bil. Gissade själv att den var sur. Men kände mig inte övertygat om att så var fallet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.