AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
366

nån har snott min motorhuv?

Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
kan ni tänka er att jag fick min mauritziusblå 520 stulen och den återfanns femhundra meter bort! Och då var motorhuven borta liksom, grill, yttre backspeglar, stereo, CDskivor mm småkrafs. Och låsen uppbrutna förstås. Men ändå ett snyggt jobb, inget bryta och riva. Var väl nån som ville uppgradera sin egen kärra. Men vilket dj-a tilltag, va! Så nu vidtar allt krångel med verkstad, försäkringsbolag, hyrbil mm och 2 lakan mindre i julklappspengar:-((

mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Ett huv-udlöst tilltag!
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Nackskott på sådant slödder som gör så här.
an
74
ante318
325ik -87
Tråkigt tråkigt när sånt händer..

Drive it like you Stole it!!
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Varför köra bilen 500m bort???
Kunde väl lika gärna stulit grejerna där bilen stog....
Synd att sådant här händer...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Var det nåt special med den eller?

-----------------------
Min E30:
Länk
Ma
46
Marcus_H
530iA -93
De var väll troligtvis ute efter de bredare njurarna (V8 njurarna) som kom på övriga modeller 95...
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Vet ni vad !? Jag har ÄNNU inte fått bilen efter mer än TRE månader! Finns tydligen fyra olika innerbackspeglar. Och BMW kan inte få fram vilken som satt i min bil! Tre är provade och den fjärde varianten skickas upp från tyskland idag. Den jag har kan ha en massa funktioner, styrd av en infraröd historia, tex låsa upp dörrar, starta motorn, hissa upp fönster. Och jag vet inte vad. Iaf styrs även startspärren av backspegeln. Säger verkstaden. Inte vet jag, men det känns knepigt att inte kunna starta sin bil om backspegeln är borta. Hela kalaset går på nästan 30tkr - tur att man är försäkrad.

peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det är sorligt att det ska gå till på detta viset, har du hyrbil??? får du betala för den???
Nu får dom skärpa sig sånt ska dom fixa snabbt!
Lider med dig!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja,vad ska man säga...Kan bara beklaga....Märkligt att det ska "sega" så in i h-e när det gäller "en del"(snudd på alla) försäkringsskador..

Mvh Janne.
Skapligt trist situation!!

Brorsan har en 520i Touring -94 som de snodde hela kofångaren på.
Väldigt snyggt jobb - rena proffsjobbet - inga repor och avklippta delar m m.
En granne var dock uppe och använde nattkärlet samt slog ett öga på parkeringsplatsen och ringde polisen.
Polisen tog dem en bit från platsen i en polskregistrerad skåpbil.
När de tittade in i skåpbilen såg den ut som BMW:s huvudlager.
Fullt med verkstadsverktyg, allsköns delar m m.

För att spetsa till det ytterligare så togs brorsans kofångare in som bevismtrl av polisen.
Saken var bara den att han skulle besiktiga bilen dagen efter (fanns inga andra tider innan besiktningsperioden gick ut..) men kunde alltså enl. polisen inte köra bilen till besiktning utan kofångare p g a utskjutande farliga delar i fronten.
Besiktningen meddelade också givetvis att de inte kunde släppa genom bilen utan kofångare.

Kul att få körförbud på bil man måste ha i jobbet!!
Bara för att några glyttar inte kan hålla händerna i styr.....

Som tur var kunde han efter en massa samtal fixa en ny tid via en bekant som hade en bekant som hade en bekant på bilprov.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.