AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
457

Svårt att exportera bil?

Visa användare
259
danl
525i -04 (E61)
Hej,

Flyttar till London 1 Februari och kommer att stanna i 2 år. Har varit inne på att sälja bilen och köpa en ny i England men man kanske skulle ta med den man har istället? Nån som vet om det är svårt att "Exportera" en svenskreggad bil till England. Har också varit inne på att köra den svenskreggad i England men jag tror det blir krångligt då jag inte kommer att vara skriven i sverige. (Otroligt nöjd med bilen så det känns trist att sälja, speciellt när man får så uselt betalt!)

MVH/Dan
730 -94
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Kan du inte skriva över den på någon kompis i Sverige då? Jobbigt med bes iofs. Hur är det i england? Betalar dom vägskatt som vi gör eller har dom tullar på endel vägar? Om dom har vägskatt som vi har så förlorar du ju inget (i alla fall inte lika mycket) på att låta den stå på en kompis i Sverige.

Men som sagt, inte roligt att åka till Sverige för att besikta (om du inte skall hem och hälsa på förstås).

Men det borde väl inte vara nå problem att ta med sig bilen som flyttgods heller?
Hubbe328
Kan vara lite traggligt med försäkringen om den står kvar registrerad i sverige, brukar bara gälla 45 dagar utomlands.
Om du ska flytta den så måste du bya halvljusinsatserna så de inte bländar mötande (vänstertrafik).
Men det går säkert att lösa. Hade en kollega som körde i Skottland i ett halvår med sin svenskreggade v**v* med klisterlappar på lyktorna. Vet ej om han var skriven där eller inte.
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
Nar jag flyttade till Belgien hade jag en svenskreggad bil och det var inga problem att ha den reggad och besiktad i Sverige sa lange jag var skriven dar. Jag anvande mig av salusanvsar som f-bolag.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.