|
|
|
|---|---|
|
tjenis ! min bemmer har BMWSjukan...tempmätaren visar rött, SI-mätarna funkar inte, varvräknaren visar fel, ekonomimätaren funkar inte. Har mätt upp batterierna, båda visar på 1,3 volt, så själva kretskortet är defekt.. Skall nu ha tag i ett nytt instrumenthus, men _INGEN_ skrot här nere i Skåne har ju till E30...helt sjukt...därför undrar jag om man kan ta från ngn annan modell, E28 och E34 tänker jag närmast på...skiljer det ngt fysiskt (mått, antal kontakter) eller går det bra att ta från dom modellerna? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk | |
|
Vi har instrumenthus till E30 liggande, vet dock inte vilka som funkar och vilka som inte funkar. Går det bra så kan du ju komma ut och prova... (Ligger 3st hus med varvräknare på hyllan) info@jmbracing.nu |
|
|
ok....var håller ni till ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
BMWfreaken, bara för att de visar 1.3 volt så behöver de inte vara hela. Koppla en lampa över batteriet och mät spänningen då. Antagligen får du då mycket lägre värden, pga. att den typen av batteri visar rätt spänning när de är obelastade och trasiga men inte med belastning. önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87 |
|
|
Carl L: jo, det har slagit mig att det kan vara som du säger..men enligt guiden här på forumet så skall man mäta batterierna, och dom skall då (obelastade) ge runt 1,2 volt.... sen sa dessutom förra ägaren att han hade haft bilen inne för det felet, och dom sade att det var ngt fel på kretskortet... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| Vi finns i Ängelholm med garage en bit utanför.. | |
|
ok...lite mer exakt, typ adress ? när är ni där, i veckan el. på helgerna ? skulle ev. vara intresserad av att prova ett av era hus... "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
+vad skall ni ha för ett hus ? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.