|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nån som har ett bra tips vad en sån är värd? Bilen är svensksåld, mkt bra skick, 19000 mil, fullservad på BMW och rostfri. | |
|
Jag säger 50.000.- Mr C |
|
"John Drake" |
Njaa 50.000:- för en enkel 320-91..Då är du nog ute och seglar åt fel håll i "spenaten".... Då tar jag nog hellre: "M5:an -91:a", vitt skinn, 3,8liters motor,mm. för 50.000:-Det verkar vettigare. 320-91:an du frågar om...tippar att du får 20-25000:- för den i inbyte hos en handlare....kolla listan. |
|
Hej. Ett pris runt 40-45 om du har tur. John Drake: Skulle vilja ha en M5:a hellre, men alla har inte råd med en sån. Vissa tycker även att E36 karossen är snyggare. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Krister L |
John Drake: Hmm... Skulle nog tro att den M5:a 91 du skriver om har en driftskostnad som får inköpspriset att verka som växelpengar. Så det är nog inget direkt alternativ till en 320 -91. Även om motorljudet i en M5:a är underbart är nog 91:an bästa vägen till att bli ruinerad... Krister |
"John Drake" |
Okey...Det var bara ett förslag...var och en gör på sitt sätt. (Alla sätt är bra....utom de dåliga.) |
|
Jag vet en BMW 528 -97 för 50000:-. Men den är totalsmälld. Skämt å sido. Det går inte att dra paraller mot andra bilmodeller. Den som har några celler i huvudet förstår att en m5 för 50000:- inte kan vara i bra skick. Att renovera en M5 är ju verkligen inte gratis heller. Jag jag vet att det är inte är några stör problem att få runt 45 000:- "John Drake" Inbytes priserna hos handlare är verkligen inte någon riktlinje för den privata beg marknaden. Då borde ju inte din 320 -88 inte vara värd mer än 5000:- |
|
"John Drake" |
Jazzarn: Min 320IM är i dagsläget värd 15-20,000:- Just därför säljer jag den ej...Förlustaffär ej intressant. Så jag behåller den som samlareobjekt.... En fråga till dig med mkt Celler..."in the brain" Varför MÅSTE en M5 för 50.000:-vara i "dåligt skick" Kan det ej vara av andra Orsaker den säljs till ett reducerat marknadspris...kanske ej gått igenom SPB i Sverige...Men trots det är i toppskick.....??? John Drake.... |
|
20-25' för en E36:a? jag kan bara grattulera dig om du får tag i en sådan som inte är smäld "John Drake" Nej, en E36:a är värd betydligt mer, och plus för att den är svensksåld. Jag skulle tippa på runt 55-60' för en 320. Bry dig inte om de andra med deras låtsasvärderingar, det är bara för att priserna ska sjunka och de ska kunna göra ett klipp. Min 325:a -92 är till salu, men inte för under 70' Lycka till! //Daniel |
|
|
"John Drake" Om vi säger att m5:an du hittat är i toppskick men ej tex klarat besiktingen. Varför.. Fel på avgasvärden(verkligen inte gratis att fixa, motorn är trimmad men ej nerskrivet på briefet. Om bilen är nyimport och säljs för 50000:- så är det oftast någon bilskojare som hittat en skabbhög som lackats till nyskick och preppat motorn med STP. Det finns säkert nån som går på det. Men den kunniga gör det inte. Jag fattar inte heller hur du kan värdera killens 320 -91 till 25000.- När du värderar din stenåldersbil till 15-20000. Kollar man på en e36 och din bil så känns det ju som att e36:an är 10 år nyare minst... Skit i och värdera andras bilar när du inte har några kunskaper om prissättning. Om du nu var någon bilexpert så är det ju väldigt snyggt att du loosar en massa pengar på din egna bilaffär eftersom du hävdar att du har en stenkolla på alla bilpriser. |
|
|
Min slutvärdering av detta är att "John Drake" inte har någon som helst uppfattning vad en bil är värd! Har kollat runt på nätet och insett att min bil nog är värd mellan 50-60000:-. Bilen ser ut som ny och går kanonfint, på firmor tar de ju 60-70000 tusen spänn! Bilars pris ska avgöras på skick och inte på det lägsta priset som kan hittas i Hamburg....... |
|
|
Kan inte låta bli och "glädjas" åt detta forum "värdering". Riktigt underhållande faktiskt. M5:a i toppskick för 50000:-... inte dåligt :-) Snart kan man nog byta åt sig en M5:a mot en begagnad färg tv... Väntar bara tills jag hittar "nya" M5:an (E39) under 90000:- som dessutom är i superskick (en tysk präst som bara kört den på söndagar). Om ett par månader så borde den vara nere i dom priserna :-) Vem vet... snart kanske vi får dom gratis. Varför köper folk gamla rostiga VW Passat och Ford Fiesta, när man kan få en BMW i nyskick för samma slant. Konstigt... Mvh Jocke W |
|
|
För att återgå till 320:n Jag sålde min 320i -92:a nu i våras. 20.000 mil, ingen servicebok, import med klima mm mm. 58.000:- fick jag. Runt 50.000 bör du klart få. |
|
|
om "kentsamuel" fick 58' för sin import utan servicebok borde inte "beamer" få mer än 50' för sin svensksålda fullservade (jag antar att du har bok om den är fullservad hos BMW)? Jag skulle förmodligen betalat mer och köpt den svensksålda! //Daniel |
|
|
Det är oftast lättare att sälja en BMW på våren än på höstkanten eftersom den knappast är känd som någon bra vinterbil. Just nu är det dessutom trögt att sälja bil. Men självklart är en svenskåld med s-bok värd mer än import utan. |
|
| Bilen är fullservad hos BMW och borde väl knappast vara mindre värd än en import?! Den ska för övrigt in på BMW verkstaden på fredag och servas litegrann inför vintern. | |
|
Jag menar inte att min skulle va värd mer. Men som sagt så skiljer det endel på höst/vår och så har faktiskt priserna sjunkt på E36:or på ett halvår. Men bilen är ju egentligen värd mer än 50.000, problemet är ju att det finns massor med likadana bilar. Men om man kan vänta på rätt köpare så kanske man kan få rätt betalt. |
|
| Har kollat inbytespris på 3st olika firmor i dagarna, och ingen ligger på 25000:- !!!!!!!! Det lägsta pris jag fick var 37000:- och det högsta 65000:-. | |
*micke* |
65000... Det är bra betalt ju... Micke .. 325:a |
|
65.000.- Är det om du beställer en ny M5'a? Mr C |
|
| Inte en ny M5:a, men en beg 318i -00 som hade gått 6000mil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.