|
|
|
|---|---|
|
va kan hända om dä ligger en liten skruv i oljetråget på en 528 i e28:a, ä dä en allvarlig grej kanske?? tacksam för snabba svar..Mvh//Mr-BMW | |
|
Jag är verkligen ingen expert men bytt olja har jag gjort och de flesta bilar har en magnet på spetsen av bottenpluggen/tappskruven. Sannolikt fångas den upp och fastnar där... Men om jag vore du skulle jag ändå byta olja direkt! Mvh /Micke |
|
|
Klart du måste ha väck skruven! Ju mindre den är desto farligare!! Tappa ur oljan. Om den inte åker med då, så släpp ned tråget. Det är inte särskilt svårt eller jobbigt. Oljan kan du ju tömma i motorn igen efteråt (om den är ren vill säga). Micke |
|
| tack för svaren, men oljetråget såg verkligen inge häftigt ut o plocka ner, men dä löser sej nog..Mvh//Mr-BMW | |
| skruven är till kamdrevet så den ä ju inte sådär jättestor.. | |
|
Storleken har ingen betydelse... En liten skruv kan göra stor skada om det vill sig illa. /Kristian BMWCS #5062 ------------------------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
Paap Reeder |
Hej! Även jag skulle råda Dig att ta bort den. Skaffa en liten magnet på ett böjligt skaft - finns säkert hos Clas Olsson - occh kommer den inte "frivilligt" ut med oljan kan Du anv magneten som tvingande åtgärd. Vare sig på min E 12, E 28 eller E 32 har det suttit några magnetpluggar original. MVH /// Paap Reeder |
| ja får nog ta o införskaffa en sån,,biltema (ursäkta att jag svär) borde väl ha en sån magnet..Mvh//Mr-BMW | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.