AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.032

Lås/larm problem vid låsning

Gizzmo
Jag har problem med C-låset vill inte låsa alla dörrar jämt tog i sär det och alla motorer fungar finfint.

men när jag låser med larmet så drar den ner alla utom förardörren vilket ger följden att den låser upp allt.

Vad ska det vara för färg på kablarna som jag ska skicka plus singnalen till? för lås resp. låsup

Bilen är en 525I -92 E34

MVh Jerry Gustafsson
Jag har samma problem med min 525:a det är också en 92:a.
Har du lyckats lösa det med tanke på att det har gått 3 månader sedan du skrev inlägget???

Länk

Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!!
hehe, tror inte det räcker med 3 månader :-)
Okej, jag fick höra att kontakten som sitter i dörröppningen i karossen skulle kunna kärrva, kanske lite rost invändigt men jag vet inte riktigt.
Återkomma gärna när du vet något mer.

Länk

Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!!
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Vi hade samma bekymmer på vår 525TDS Touring -96 (E34) och det berodde på låscylindern i förardörren. Den är lite krånglig att byta, men det går! Man måste bort med klädseln på dörren och lossa 2 torx bultar för att sedan lirka ut låscylindern.
Har fått precis samma problem på min 525:a.Låser med fjärren,alla dörrar låses utom passagerar fram.Då den inte låses så går dem andra upp igen.Ibland funkar den ibland inte.Då den inte funkar drar jag knappen upp o ner ett par ggr så brukar den funka ett tag sedan.Hjälper inte de heller låser jag med fjärren och passagerar sidan med nyckel.
Har hänt ett par ggr att efter jag låst alla dörrar och larmet är på så kan dörr jä**ln låsa upp sig själv.Då går alla dörrar upp och larmet sätts igång.

0km/h - Ventilsmatter 4sek
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.