|
|
|
|---|---|
|
hejsan, har en 320i 91 e36 den drar nästan 1,5 L/mil, blandat körning vad det kan bero på och vad jag kan göra för att minska bensinförbrukningen MVH | |
ant |
servat bilen? tändstift, filter (bensin, olja, luft) oljebyte osv. ============================= Länk |
Axel |
Kolla även tändspolarna. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
|
scott: Drar den lika mycket även om du anstränger dig för att köra ekonomiskt? Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
Hubbe328 |
Scott: var det inte du som hade problem med att vara tvungen att växla till 5:an i 60km/h? Löste det sig när du varvade över 2000? Jag tror att det är din körstil som påverkar både bilens prestanda och förbrukning. segdragning på högväxel drar mycket |
yttryck |
Hmmmm, jag upplever min 320-89 förvisso med M20 motorn(12 ventiler) väldigt lågt växlad, med den kan man lugnt puffa på i 60-70 km/h på 5:an utan problem. upplever även min bmw i törstigaste laget, med försiktig körning kommer man sällan under litern/blandad körning, skulle nog tippa att snittförbrukningen ligger uppåt 1,2-1,3 l/mil. m.a.o för mycket för en sådan liten bil /Igor |
|
Igor Då drar den lika mycket som min 540 och det låter lite konstigt. Min gamla 525:a gick under litern per mil. |
|
|
Nåt konstigt är de då...vad har du för körstil? Min har som mest dragit 1,2L/mil! o då var de knappast lugn körning på den tanken! Min bil Länk |
|
|
Scott: Du skulle ju kunna kolla termostaten också.. Den kanske inte kommer upp i värme ordentligt, även om mätaren visar så... Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.