|
|
|
|---|---|
|
HAr funderat på att sätta trimmkam i 323:an...undrar bara vad ja ska tänka på...hur kammen ska sitta osv... BMW-There ain't no substitute... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ja du det första du ska tänka på, är varför?? Att bara montera en en vass kamaxel, ger mera obehag än hästkrafter.För att det ska vara nån mening med en vass kam, måste det till rejält med ytterligare modifieringar, för att förbättra flödet genom motorn, annars meningslöst.Det går inte att trimma en motor med en bit av ett helt koncept.De krävs portad topp,insug,rejält extraktorrör,avgassystem.Har man inte helheten klar för sig låt bli. MVH Hasso Länk |
|
OKi...men om man gör dessa sakerna så lär väl bilen lämna hyffsat med kraft...asså så man inte gör detta ingreppet o sen så ger det inte så mycket... BMW-There ain't no substitute... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Finns ett asspekt till, man trimmar inte en motor utan att renovera den, om det gått många tusen mil. MVH Hasso Länk |
|
Hasso: Instämmer precis ! Exakt så har jag det =) plus chip och filter då... som ska uppg. med kolfiber CDA box och UNI-chip box =) Kul värre ! Och nej jag kör inte min 518i på vintern utan har den avställd och kör 535:an =) låter lite knäppt men aldrig att jag sätter mig i en 518 efter jag kört min 535 _____________________________________________ Länk |
|
|
Hasso: Sant igen ! Min motor renoverades på firma i ett halvår för 60 lök av förra ägaren ! Sen kom trimmningen =) _____________________________________________ Länk |
|
| Hejs! Porta toppen är inte nödvändigt så länge man kör med en moderat kam typ 272gr,dom flödar rätt bra från fabrik...se bara till att kammen står rätt,använd 325:ans grenrör och öppnare avgassystem,öppet filter och 325-spridare och -bränsletryckregulator...sen blir det en helt annan sång i en 323:a! | |
|
Tackar för tipsen!....är det någon som har en trimmkam liggande...eller någon som vet var jag kan få tag på en??... BMW-There ain't no substitute... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.