|
|
|
|---|---|
| Jag har larm med infraröd fjärrkontroll till min 750i, men problemet är att en tidigare ägare har slarvat bort denna. Enligt BMW så går det inte att beställa en ny om man inte har en speciell kod vilket jag naturligtvis inte har. Men i instruktionsboken visas ju hur man kodar om kontrollen, så frågan är, kan man köpa en fjärrkontroll från vilken bil som helst tex. på skroten och koda om denna? Skulle detta funka? Någon som vet? | |
|
Hej J.L Jag köpte en ny till min bil, och det tog dom via chassinr. tog en vecka att få den och med "fällbar" nyckel kostade den 1750:-, svettigt men va f-n... så vad dom snackar om för "kod", det kan dom glömma... jag köpte min här i Halmstad. Peo |
|
|
den kod de troligtvis vill veta är vilken nyckel du ska ha. Hela konceptet består av 2 delar, fjärr och nyckel. Fjärren är den samma, medans nyckeln finns det ett nyckel nummer som de beställer efter. Om du bara vill ha fjärren så går den lös på runt 1500:- och nyckeln till fjärren går på ca 300-400 :- Om de fortsätter att bråka så går du bara till ett annat ställe. Här i malmö så ska det inte vara några problem att beställa separat. |
|
| Jag har ingen fällbar nyckel nu, utan det är en vanlig fjärrkontroll utan inbyggd nyckel som saknas. Men det kanske är lika bra att kosta på en ny fjärrnyckel för 1750 kr när man ändå är på gång. Men när man köper en ny, behvöver man koda om den då på det vis som visas i instruktionsboken? | |
|
Ja, den måste koda den, men det fixar dom på BMW när du hämtar "nyckeln", det tar 2-minuter å sen är det klart. I annat fall klar du det själv. Men du har väl kollat att du "har fjärrstyrning" i bilen? Du måste ha en rektangulär "knapp" jämte backspegeln. Tydligen är det inte standard med fjärr....... |
|
| Pesk, ja det sitter en rektangulär svart konstig knappt i taket ungefär vi innerbelysningen, är det den du menar? Jag beställde en utrustningslista från BMW, och där stod det att den var utrustad med "alarm min fernbedeinung", dessutom vet jag att förra ägaren hade en fjärr men slarvade bort denna,så nog har jag fjärrstyrning till larmet. Det blir till att beställa en ny nyckel i nästa vecka tror jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.