|
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
har fått nys om en... hittade inte så mycket matnyttigt när jag sökte.. erfarenheter? checklista? WmB SoundZ |
|
1:Drar lite mera bensin än en 535:a(inte alls lika rapp heller). 2:Bra att den har kamkedja(till skillnad från M20) 3:Kolla avgasreningsdetaljerna i fråga om utsläppsvärdena är OK. 4:Kamaxelslitage? Det var lite tips om den motorn främst.. Mvh Janne. |
|
jocker18@home.se |
det är alltså inte karossen som tar störst skada, utan motorn... jag har hört/sett att framvagnen kan ta slut, lr delarna, typ krängningshämmare och sånt.. stämmer? WmB SoundZ |
|
Motorn (M30) är i grunden en av de bästa som byggts, enligt många. Detta gäller givetvis om den skötts föredömligt! Kan vara bra att veta :) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Det finns naturligtvis en hel del i framvagnen som kan vara slitet på en dylik vagn,det lär du väl höra i en eventuell provkörning,drar snett,klonkljud,skrammel,odistinkt styrning<<<Inte bra kan vara styrväxeln som behöver bytas.. Motorn i sig är slitstark om den fått välbehövlig service igenom åren,kolla iaf kammens skick,helst oxå ett kompressionsprov...inte billigt med motorfel om man inte kan fixa själv.. Fler funderingar? Mvh Janne. |
|
jocker18@home.se |
kalle, jag har oxå haft en cirrusblau metallic 320 (323)-87 :D WmB SoundZ |
jocker18@home.se |
Tack för hjälpen, men ett kompprov orkar jag inte med, jag har renoverat en m20 323 en gång...det räckte :P ne, men jag har bra motoröra, det är mest karossen som jag inte hållit på med. jag menar, hur många bmw som har några år på nacken tickar inte? lr rent av knackar ? WmB SoundZ |
|
Ok...Bakvagnsbussningarna brukar oxå ha tendens att slitas ned relativt fort(silentblocken). Krängningshämmarstagen(pendelstagen)brukar generera ett ibland knarrande ljud,även klonkljud emellanåt,dock lätta o billiga att byta ut. Casterstag har man hört en del om i framvagnar, som blivit utslitna. Sen är det så att en så gammal bil som denna då måste man checka allt som tänkas kan i vanlig begagnatbilköpssammanhang. Men det vet du naturligtvis redan.. Mvh Janne. |
|
jocker18@home.se |
mjoo, men jag har haft en del bilar, så en viss erfarenhet har jag, närmare bestämt 8:st innan... tänkte mer på info omd en specifika bilmodellen.. tack för svaren! :D WmB SoundZ |
|
Jag skrev casterstag som blir utslitna>>>fel:Bussningen tillhörande detta stag skall det vara(själva staget tar sällan stryk, dock måste man visst byta hela staget vid bussningshaveri). Mvh Janne. |
|
jocker18@home.se |
okey, sak samma då :D tyvärr.... den jag hittade verkar högst intressant iaf WmB SoundZ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.